به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط‌عمومی شهرداری منطقه۱۲، مهدی خاکسار گفت : به همین منظور روز قبل جلسه مشترکی با پلیس هفتم فاتب،پلیس راهبر ،آتش نشانی و هلال احمر در راستای  اجرای تمهیدات  پیشگیرانه در بروز خطرات احتمالی آخرین چهارشنبه سال برگزار شد.

دبیر ستاد ایمنی و ستاد مدیریت بحران منطقه ۱۲گفت: شناسایی تمامی مکان‌های خاص و حادثه خیر در نواحی شش گانه، افزایش اکیپ های گشت زنی، آماده باش کامل شبانه، تخلیه کامل مخازن و ... همزمان با چهارشنبه پایان سال انجام شد.

وی اضافه کرد: استقرار یک دستگاه آتش نشانی در شریان ها و میادین  اصلی ، پخش و توزیع کلیپ و محتوای آموزشی برای اطلاع رسانی و آگاه بخشی شهروندان، برگزاری جلسات آموزشی در مدارس و سراهای محلات و آماده باش کامل ستاد مدیریت بحران منطقه از دیگر تمهیدات شهرداری منطقه در چهارشنبه آخر سال است.

دبیر ستاد ایمنی و مدیریت بحران منطقه  گفت: اداره فضای سبز نیز ضمن آماده باش در این روز، تجهیزات لازم از جمله  یک دستگاه تانکر آب ۶۰۰۰ لیتری و دو دستگاه واترجت و کپسول‌های آتش‌نشانی و آتش‌کوب برای اطفاء حریق در ۵ خودروی شهربان و ۲ موتورسوار به تفکیک در نواحی شش گانه  در شب چهارشنبه سوری تدارک و تمامی تانکرهای آب مستقر در نواحی نیز آبگیری و چمن کاری‌ها آبیاری می‌شود.

وی همچنین افزود : از ساعت ۱۶ آخرین سه شنبه سال ، وحیدرضا انارکی محمدی شهردار منطقه۱۲ به همراه معاونان، شهرداران نواحی شش گانه، مدیران واعضای تخصصی و عمومی تا اعلام پایان مراسم چهارشنبه سوری، در سوله مدیریت بحران منطقه حضور دارند تا در صورت بروز حادثه تصمیم گیری های لازم انجام شود.

 مهدی خاکسار اضافه کرد: برای جلوگیری از رفع مخاطرات ناشی از آتش افروزی و زباله سوزی در شب چهارشنبه، تمامی مواد اشتعال زا از جمله لاستیک فروشی های خیابان ری و  زباله‌ها و شاخه‌های خشک درختان جمع‌آوری و پس از برگزاری مراسم چهارشنبه سوری عوامل فضای سبز نسبت به پاکسازی کامل محیط و نظافت اقدام خواهند کرد.