به گزارش اکونا پرس،

به نقل ازروابط عمومی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران ، شادی مالکی در حاشیه آئین رونمایی از ناوگان جدید برقی حمل و نقل عمومی تهران که به حضور شهردار تهران و اعضای شورای اسلامی برگزار شد ، افزود: گروه نخست خودروهای برقی با تلاش های شهردار تهران و پیگیری مستمر معاون حمل و نقل ترافیک از گمرک جمهوری اسلامی ایران ترخیص و برای انجام ارزیابی های میدانی و دریافت مجوز شماره گذاری وارد تهران شده اند. 

وی ادامه داد: این خودروها از کمپانی GAC با برند aion در دسته سواری و suv و ون کمپانی هایگر هستند و تماما توسط شهرداری تهران بررسی و منتخب شده اند و مقرر است پس از دریافت مجوز شماره گذاری پلاک تاکسی در حوزه حمل و نقل عمومی ارائه خدمات نمایند.

مالکی با بیان اینکه نیمی از ناوگان تاکسیرانی تهران فرسوده هستند ، گفت: با توجه به سهم ۳۷ درصدی خودروهای سواری بین منابع متحرک که منجر به تولید آلاینده های گازی در تهران می‌شوند ، حرکت به سمت توسعه فناورانه و برقی سازی خودروها به ویژه ناوگان حمل و نقل عمومی و تاکسی ها در کاهش آلودگی هوا و کاهش مصرف سوخت نقش بسزایی خواهد داشت.

وی ادامه داد: ورود این خودروها به حوزه حمل و نقل درون شهری تحول اساسی در مبلمان شهری و سطح ارائه خدمات به شهروندان را به همراه خواهد داشت .

به گفته سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران علاوه بر خودروهای ترخیص شده توسط شهرداری تهران که تعداد آن به ۲۷۵۰۰ دستگاه در کلاس سدان و suv و ۱۰۰۰۰ دستگاه ون خواهد رسید از حضور خودروسازان داخلی نیز با هماهنگی وزارت صمت در حوزه نوسازی ناوگان فرسوده تاکسیرانی استفاده خواهد شد .

 وی همچنین در خصوص نحوه واگذاری این خودروها نیز اعلام کرد: بررسی مدل های مشارکتی و واگذاری در کارگروه های تخصصی  در حال انجام است  که پس از نهایی شدن آن اطلاع رسانی لازم در این خصوص انجام خواهد شد.