به گزارش اکونا پرس،

از روابط عمومی شرکت شهروند، مسعود سریع القلم مدیر عامل شرکت شهروند با بیان اینکه مصرف کیسه‌های پلاستیکی تبدیل به عاملی برای تخریب محیط زیست و معضلی بزرگ برای طبیعت و آیندگان شده است، گفت: شرکت شهروند در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی، در فروشگاه‌های خود کیسه‌های «زیست تخریب پذیر» توزیع می‌کند.

سریع القلم در ادامه افزود: کیسه پلاستیکی زیست تخریب پذیر با استفاده از مواد پلیمری تخریب پذیر تولید می‌شود و برخلاف کیسه‌های عادی که بین ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ سال زمان نیاز دارد تا تجزیه شود، این کیسه‌ها در شرایط عادی محیط ظرف کمتر از مدت زمان دو سال تجزیه شده و مانند گیاهان به دامن طبیعت برمی‌گردد.

مدیر عامل شرکت شهروند، فرهنگ سازی و ایجاد بسترهای مناسب جهت اصلاح الگوی مصرف مواد پلاستیکی را دغدغه مهم دانست و گفت: در حال حاضر هیچ نوع ظرف یکبار مصرف پلاستیکی در فروشگاه های شهروند عرضه نمی‌شود و ظروف یکبار مصرف عرضه شده از مواد گیاهی و قابل بازیافت تهیه شده است. همچنین شهروند آمادگی دارد در صورت مشارکت و استقبال شهروندان، کیسه‌های پارچه‌ای با دوام را به عنوان جایگزینی مناسب برای کیسه‌های پلاستیکی به شهروندان عرضه کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: داشتن شهری سالم و پاک نیازمند مشارکت همگانی شهروندان است؛ شهروند نیز به نوبه خود در این مسیر قدم برداشته و از هر پیشنهادی برای تحقق شهر زیست پذیر استقبال می‌کند.