به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران به نقل از خبرگزاری شهر؛ رضا محمدی، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در رویداد طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی که صبح امروز -سه‌شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۲- برگزار شد، اظهار کرد: ما ۵ برنامه تحولی در سازمان مدیریت پسماند داریم که هدف نهایی‌مان کاهش زباله گردی است. چند روز قبل از پایان سال طرح کاهش زباله گردها شروع شد. امروز هم این طرح به عنوان یک اولویت دنبال شده است.
وی با بیان اینکه قراردادهای قبلی ما ظرفیت کاهش زباله گردی را نداشت، گفت: قراردادهای گذشته باعث افزایش زباله گردی هم شده بود. به طوری که زیرساخت قراردادهای ما مشکل جدی داشت. ما قراردادهایمان را اصلاح کردیم و از ظرفیت طرح جامع استفاده و یک قراردادی با همفکری اهالی این حوزه تنظیم کردیم. تمام ظرفیت های قانونی برای آراستگی شهر در این قرارداد دیده شده است. 
محمدی ادامه داد: نرم افزار نوماند سه ماه است که اجرایی شده است. این مسیر قانونی است که بتوان زباله را درست از مبادی تولید و با ظرفیت قانونی جمع آوردی کرده تا بتوانیم شهری تمیز داشته باشیم. مکرر اشاره شده که این قراردادهایی که اخیرا ابلاغ شده چه تغییری در سطح شهر ایجاد کرده است که این تاثیر در میزان کاهش شکایت مردم به سامانه ۱۳۷ نمایان است. 
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران خاطرنشان کرد: من یقین دارم بحث‌ زباله گردی با ظرفیت های قانونی که در قراردادهای اخیر دیده شده برطرف بشود. البته نباید از ظرفیت پیمانکاران چشم پوشی کرد.
وی با بیان اینکه ما ۴ گام برای این کار مدنظر داریم، گفت: شناسایی محلات تفکیک غیر مجاز و مستندسازی  از جمله اقداماتی است که باید مورد توجه قرار گرفت. حسن اجرای این مراحل هم به عهده معاون خدمات شهری مناطق است.