به گزارش اکونا پرس،

۱۲ سال از روزی که ورود سیلابی مهیب در خط ۴ مترو تهران، جان هزاران نفر را به خطر انداخت، می‌گذرد. روزی که با هوشیاری و اقدامات شجاعانه کارکنان مترو، به‌ویژه کارکنان مرکز فرمان، کوچک‌ترین آسیبی به مسافران حاضر در ایستگاه‌ها و تونل‌های این شهر زیرزمینی وارد نشد. 
این حادثه زمانی آغاز شد که پس از بارندگی‌های شدید در پایتخت، جدار شمالی کانال آب غرب تهران، حوالی ظهر روز یکشنبه دچار شکستگی شد و حجم عظیمی آب با شدت زیاد از این کانال وارد ایستگاه در حال احداث (ارم سبز) در خط ۴ گردید. شیب طولی خط موجب هدایت آب وارده به تونل و ایستگاه‌های مجاور (ایستگاه آزادی، استاد معین و شهید حبیب‌اللهی) شد. در همان لحظه، ۴ قطار در این محدوده مشغول خدمات‌رسانی به مسافران بودند. در این لحظات نفس‌گیر که ثانیه‌ها با جان مسافران گره‌خورده بودند؛ تصمیم‌گیری و اقدامات به‌موقع کارکنان شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه باعث شد تا تمام مسافران بدون هیچ آسیبی از قطارها و ایستگاه‌های زیرزمینی خارج شوند. 
 ورود آب به داخل ایستگاه و تونل تا ساعات پایانی روز دوشنبه ۲۸ فروردین همچنان ادامه داشت و در طول این مدت حجم زیادی آب وارد خط ۴ گردید. عملیات انسداد محل ورود آب از کانال بیش از ۳۰ ساعت به طول انجامید و تخلیه آب و گل‌ولای از تونل و ایستگاه‌ها، راه‌اندازی مجدد خط نیز تا حدود ۳۰۰ ساعت پس از وقوع حادثه ادامه داشت.

نسخه با کیفیت این فیلم را در آپارات مشاهده کنید:

https://aparat.com/v/kQCLH