به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی سـازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران ، در این نشست گزارشی در خصوص نحوه فعالیت بانوان تاکسیران و مشکلات و چالش‌هایشان ارائه شد و نمایندگان آن‌ها به مسائل اساسی و موضوعات زیرساختی پرداختند.

بانوان تاکسیران باید با مشکلات کمتری فعالیت کنند

زهرا شمس احسان، عضو شورای اسلامی شهر تهران در این نشست با اشاره به مشکلات بانوان تاکسیران گفت: از نزدیک با مشکلات بانوان تاکسیرانان آشنا هستم. شما نان‌آور خانواده هستید و تلاش می‌کنیم تا با مشکلات‌ کمتری به فعالیت خود در عرصه حمل و نقل عمومی شهر تهران ادامه دهید. 

وی تاکید کرد: ما اینجا دورهم جمع شدیم تا از منظر اجتماعی، چالش‌ها و مشکلات شما را از زبان خودتان بشنویم و برای آن‌ها راه‌حل پیدا کنیم. 

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر با بیان اینکه این شغل پر از دغدغه است ، تصریح کرد: قطعا مسائل بسیاری دارید. وظیفه ما کاهش دغدغه‌های شماست و برای همین در این جلسه حضور پیدا کردم.

وی تاکید کرد: ما مشکلات‌تان را دسته‌بندی کردیم. بحث مالیات، بیمه ، مرخصی و پرداخت عوارض در سامانه، تعمیرگاه ویژه بانوان تاکسیران، فعال‌سازی واحد مددسازی برای بانوان، بهره‌مندی از کمک‌های مردمی دفتر شهردار و پیگیری اعتبار بنزین تاکسیرانان زن از جمله پیگیری‌های ما خواهد بود.

برقی‌سازی تاکسی‌ها نقطه عطف حوزه حمل و نقل عمومی

شادی مالکی ، سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران نیز در این نشست با اشاره به تداوم جلساتی از این دست گفت: طبق قول قبلی ، کمیته تخصصی بانوان در سازمان تشکیل شد. 

وی افزود : با برگزاری این نشست‌ها تلاش می کنیم تا تعامل دو سویه مناسبی میان شما و مدیران شهری برقرار شود و به گره‌گشایی و راه‌حل دست یابیم.

مالکی در ادامه افزود: ما ۸۵۱ تاکسیران بانو دارای پروانه اشتغال شناسایی کردیم که ظرفیت بزرگی است. این نوید را می‌دهم که تصمیمات مهمی اخذ شده است. در بحث سرویس مدارس و دانشگاه‌ها و شاتل سرویس ویژه بانوان از ظرفیت شما استفاده خواهد شد.

وی با بیان تاریخچه تاکسیرانی شهر تهران تاکید کرد: یکی از نقاط عطف حوزه حمل و نقل عمومی حرکت به سمت برقی‌سازی ناوگان تاکسی پایتخت است که با تحقق آن یادگاری مهمی برای شهر باقی خواهد ماند. 

به گفته مالکی یکی از چالش‌های مهم در این بخش نوسازی ناوگان است، به طوری که نیمی از ۸۰ هزار تاکسی پایتخت، فرسوده است و اکثر آن‌ها به‌دلیل نقص در سیستم آلایندگی و ترمز، در تست‌های معاینه فنی مردود می‌شوند. این یعنی هم آلودگی و هم ایمنی مشکلات بسیاری وجود دارد. 

مالکی ادامه داد: در سه ماه اخیر اتفاقات مهمی در این بخش با همکاری صندوق کارآفرینی امید افتاده است و ۳ هزار پرونده تشکیل شده که امیدواریم تا پایان خرداد به نتیجه برسد.

سرپرست سازمان تاکسیرانی تهران گفت: در بحث ارتقای کیفیت خدمات هم اقدامات مناسبی انجام شده ، با راه‌اندازی شاتل سرویس، ۵۰۰ سرویس به‌صورت روزانه در حال خدمت‌رسانی هستند. در بخش هوشمندسازی هم اقدامات خوبی درحال انجام است و لایحه‌ای درخصوص تعیین نرخ کرایه اینترنتی درحال آماده‌سازی است که به شورای شهر تقدیم می‌شود و درصورت تصویب، تحول بزرگی در این حوزه اتفاق خواهد افتاد و علاوه بر استفاده از ظرفیت بانوان عزیز تاکسیران در تاکسی های اینترنتی ، رانندگان بزرگوار تاکسی پایبندی بیشتری به سازمان خواهند داشت و نظارت بهتری بر عملکردها خواهد شد.

مالکی همچنین درخصوص بازنگری خطوط تاکسیرانی و اصلاح روند و فرآیندها و همچنین خدمات رفاهی به تاکسیرانان در حوزه بیمه تکمیلی و بقیه موارد، موضوعاتی را بیان کرد.

بر اساس این گزارش بخش مهمی از این نشست به بیان مسائلی در خصوص وضعیت خانواده‌، تسهیلات، معیشت، بیمه، بحث نوسازی و سختی کار پرداخته شد و سرپرست سازمان تاکسیرانی دستورات لازم برای تسهیل این موارد صادر کرد.

همچنین مصوب شد بانوان تاکسیران، نمایندگانی را برای کمیته‌های مختلف سازمان تاکسیرانی معرفی کنند تا این تعامل به حل چالش‌ها کمک کند.

در پایان این نشست که قرار است تداوم یابد، از بانوان تاکسیران شهر تهران قدردانی شد.