به گزارش اکونا پرس،

در طول 9 ماهه گذشته در حوزه منابع انسانی با تأکید و مبنای معاونت محترم توسعه منابع انسانی بر اداره حرفه ای این حوزه بر اساس استانداردهای جهانی، شاهد فعالیت های خوبی بوده ایم. از جمله سامانه جامع منابع انسانی که پیاده سازی آن ضامن مکانیزه شدن حوزه های منابع انسانی از یکسو و یکپارچگی سایر حوزه ها نیز شده است.

از طریق خط کش ارزیابی عملکرد، تصویر روشنی از توانمندی ها و شایستگی های هر فرد بدست می آوریم و متوجه می شویم که چند درصد از شرح شغلی مربوطه به انجام رسیده و نیز کارهای انجام شده با چه کیفیت، هزینه و سرعتی به ثمر رسیده است.

طبیعی است که در جریان صحیح ارزیابی عملکرد حتی اگر کسی از سیستم منفک شود برای خود فرد هم مشخص است که بر اساس معیار و ضابطه مشخصی این اتفاق رخ داده است و جایی را برای اعتراض باقی نمی گذارد.

از جمله طرح های شایسته دیگر معاونت منابع انسانی طرح "سامانه بازار کار داخل" هست که افراد می توانند از طریق آن رزومه خود را وارد کنند و هر مدیری که نیاز به جذب و بکارگیری نیروی کار داشته باشد از نیروهای توانمند داخل بدنه سازمان اقدام به انتخاب و مصاحبه نماید.

تا به امروز شاهد فعالیت های متعدد و خوبی در حوزه معاونت توسعه منابع انسانی بوده ایم که به تعدادی از آنها اشاره کردم اما از سایر طرح های مورد تقدیر این حوزه، آموزش تحت موبایل هست که از طریق آن همه کارکنان سازمان می توانند به انواع آموزش های مورد نیاز دسترسی داشته باشند. همچنین مدیریت ترددها در قالب طرح "سامانه جامع منابع انسانی شهرداری" است. ما در بدو کار خود مطلع شدیم حدود 3000 نفر در سازمان ثبت تردد نداشتند در حالیکه حقوق دریافت می کردند. لذا با مدیریت و تلاش معاونت منابع انسانی در گام اول این افراد شناسایی و حقوق ایشان قطع شد و سامانه جامع افراد را ملزم به ثبت تردد نمود به نحوی که با تشکیل کمیته پزشکی حتی افرادی که به دلیل مشکلات جسمی برای ثبت دچار مشکل بودند مشخص و مدیریت شدند.