به گزارش اکونا پرس،

مسافران خارجی که از فرودگاه امام (ره) وارد کشور می شوند و مسافران داخلی که از جنوب کشور به تهران می آیند در آستانه ورود به این کلان شهر با بوی آزاردهنده ای مواجه می شوند که تاثیر ناخوشایندی بر میهمانان پایتخت می گذارد که البته براساس اعلام محیط زیست 28 منشا دارد که تاکنون مشکل چهار منشا در بخش دامداری و صنعتی رفع شده و سایر بخش ها نیز با اعتبار در نظر گرفته شده ساماندهی می شوند. در این میان مدیریت شهری تهران برای کاهش این بوی نامطبوع مبادرت به کاشت درخت در مسیر 30 کیلومتری فرودگاه امام خمینی (ره) به سمت تهران کرده است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در این ارتباط با اعلام اینکه 450 هکتار درختکاری در این مسیر در راستای کمربند سبز تهران انجام شده که می تواند زمینه کاهش بوی نامطبوع را فراهم کند، گفت: ادعای برخی درباره اینکه مجتمع دفن و پردازش زباله آرادکوه عامل انتشار بوی ناخوشایند اطراف فرودگاه امام خمینی (ره) است، درست نیست.

مجتبی یزدانی در توضیح بیشتر تصریح کرد: مجتمع آرادکوه 11 کیلومتر از جاده فرودگاه فاصله دارد در حالی که درفاصله 500 متری فرودگاه، نیزارهایی وجود دارد که فاضلاب به آنها نفوذ کرده و بوی نامطبوعی ایجاد کرده است.

وی افزود: سهم منابع انتشار دهنده بوی ناخوشایند اطراف فرودگاه باید در یک تحقیق علمی و مستند مشخص شود تا بتوان منابع انتشاردهنده را برای همیشه از بین برد.