به گزارش اکونا پرس،

" سید علیرضا حسینی" با بیان این خبر افزود:  برگزاری جشنواره "طهران قدیم" با هدف آشنایی شهروندان تهرانی با میراث کهن ایرانی – اسلامی،           آشنایی با آداب و سنتها از جمله نحوه تهیه و طبخ غذاهای بومی ، تفریحات و سرگرمی از 15 تیرماه آغاز شده و تا پایان فصل تابستان ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در این جشنواره شهروندان در کنار فضایی پرنشاط و مفرح با نگاهی ویژه به ظرفیت های تهران شناسی و نمایش فرهنگ و هنر تهران کهن در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی با محوریت خانواده ، جاذبه های دیدنی ، غذاها، رسوم و سنت ها، موسیقی و میراث کهن ایرانی – اسلامی شهر تهران آشنا می شوند.

شهردار منطقه چهار در ادامه در خصوص محتوا و برنامه های جشنواره به خاطره گویی ، شب شعر ، شاهنامه خوانی ، استندآپ کمدی ، حضور هنرمندان و خوانندگان بنام و محبوب ، اجرای مسابقات متنوع و اهداء جوایز ، پخش سرود و همخوانی ، معرفی اماکن گردشگری پایتخت و ... اشاره کرد و گفت: سعی شده است در محتوای تمامی برنامه ها از آموزه های دینی و اسلامی درخصوص حقوق شهروندی و همسایگان ، همنوع دوستی و تعامل و برخورد مناسب در روابط اجتماعی بهره برداری شود.

حسینی در پایان با اشاره به برپایی غرفه هایی در حاشیه جشنواره با مضامین صنایع دستی ، گردشگری ، معرفی غذاهای بومی و محلی ، لباس های سنتی و ... گفت: برآنیم تا با اجرای برنامه های جالب و متنوع فضای شاد و مفرحی را برای شهروندان عزیز مهیا کرده و تابستانی خاطره انگیز را برایشان رقم بزنیم.