به گزارش اکونا پرس،

خرمی شریف صبح امروز در نشست خبری که به منظور تشریح برنامه‌های شهرداری منطقه یک برگزار شد با بیان اینکه یکی از پروژه‌های مهم شهرداری منطقه یک تکمیل تقاطع غیرهمسطح بزرگراه چمران است، گفت: تقاطع غیرهمسطح از جنوب به شمال شهید چمران است که به میدان دانشگاه شهید بهشتی می‌رسد و می‌تواند بخش عمده‌ای از ترافیک نمایشگاه بین‌المللی را پوشش دهد.

وی با بیان اینکه این تقاطع غیرهمسطح 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: امیدواریم تا پایان سال این تقاطع غیر همسطح تکمیل شود تا ترافیک این محدوده سامان یابد.

قائم مقام شهرداری منطقه یک با بیان اینکه ساخت ادامه بزرگراه ارتش به سمت جاده قدیم لواسان در مرحله رایزنی برای تملک اراضی شرکت نفت و پادگان‌ها است، گفت: امیدواریم این رایزنی‌ها به پایان برسد تا بتوانیم اتوبان چهار بانده ارتش را به جاده لواسان متصل کنیم.

وی با اشاره به ساماندهی قنات‌های منطقه یک گفت: قنات‌های زیادی در منطقه شمیران وجود دارد که بخش زیادی از آبیاری فضای سبز این منطقه به وسیله این قنات‌ها انجام می‌شود که در نظر داریم با توجه به کمبود آب، مخازنی در مسیر قنات‌ها در سطح منطقه ایجاد کنیم تا از شبکه خام کمتر استفاده شود.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از برنامه‌های شهرداری منطقه یک در راستای افزایش نشاط اجتماعی، برپایی تورهای گردشگری شمیران گردی است، گفت: در نوروز امسال تورهای پیاده شمیران گردی مورد استقبال مردم قرار گرفت و از آنجایی که اماکن تفریحی و گردشگری زیادی در سطح منطقه وجود دارد، در نظر داریم که در تابستان امسال نیز این تورها را فعال کنیم.

قائم مقام شهردار منطقه یک در مورد لغو مصوبه برج باغ و پیامدهای آن در منطقه یک گفت: بر اساس مصوبه شورای شهر، مصوبه قبلی موسوم به برج - باغ لغو شد و از زمان ابلاغ آن یعنی نهم اردیبهشت ماه، جریان صدور پروانه در باغات متوقف شده است.

وی با بیان اینکه البته برخی پرونده‌ها از قبل جریان داشته و حتی به مرحله صدور پروانه رسیده است اما متوقف شده، گفت: 130 پرونده با لغو مصوبه برج باغ در منطقه مسکوت مانده است که البته برخی از این پرونده‌ها دارای حقوق مکتسبه است و منتظر ابلاغیه جدید شورا و شهرداری هستیم تا بتوانیم در مورد سرانجام این پرونده‌ها تصمیم گیری کنیم.

مسیر پیاده راه ولنجک به توچال به عنوان یکی از پاتوق‌های زیست شبانه می‌شود

وی در مورد حیات شبانه منطقه یک نیز با بیان اینکه لیست شبانه از سنوات گذشته در منطقه یک فعال بوده است، گفت: جریان زندگی در منطقه یک تا ساعت دو و سه بامداد برقرار است اما معاونت اجتماعی در نظر دارد با همکاری شرکت توچال، مسیر پیاده راه ولنجک به توچال را به عنوان یکی از پاتوق‌های زیست شبانه پیشنهاد دهد که در حال رایزنی هستیم.

معضل دستفروشان در میدان تجریش

خرمی شریف در ادامه به معضل دستفروشان در میدان تجریش اشاره کرد و گفت: معضل دستفروشی و سد معبر در سطح شهر تهران گسترش یافته و با توجه به شرایط بد اقتصادی برخورد تند و انتظامی کارساز نیست.

دستفروشان حاضر به ساماندهی و استقرار در محل‌های پیش بینی شده نیستند

وی با بیان اینکه دستفروشان شمیرانات را بارها سازماندهی کردیم اما شبکه‌ای پیچیده هستند که حتی اقدام به خودزنی می‌کنند، تصریح کرد: با پلیس و دستگاه قضایی و همچنین فرمانداری شمیرانات هماهنگی‌های لازم انجام شده؛ اما دستفروشان حاضر به ساماندهی و استقرار در محل‌های پیش بینی شده نیستند و حاضر نیستند به غیر از راسته اصلی خیابان به جای دیگر بروند و این در حالیست که ما شاهد فروش و کرایه محدوده مقابل مغازه‌ها از سوی مالکان به دستفروشان هستیم.

قائم مقام شهردار منطقه یک افزود: درباره کم کاری مالکان با دستفروشان، رایزنی نیز با اصناف انجام گرفته است. چرا که بخشی از سد معبر در میدان تجریش با همکاری 100 درصدی کسبه است و کسبه پیاده رو مقابل مغازه‌شان را به دستفروشان کرایه می‌دهند که این آسیب اجتماعی ریشه اجتماعی دارد و باید فکری به حال آن کرد.

وی در مورد سرانجام پرونده پالادیوم به ایسنا گفت: پرونده پالادیوم در کمیسیون ماده 100 مطرح شده است و هر تصمیم و حکمی که از سوی این کمیسیون اخذ شود، اجرایی می‌کنیم.

خرمی شریف در مورد نداشتن پیوست ترافیکی از سوی مال‌ها و مراکز تجاری در منطقه یک نیز افزود: در حال حاضر 70 مجتمع تجاری در منطقه یک در حال ساخت است که مجوز آنها در سال‌های قبل و 4 الی 5 سال پیش صادر شده است.

وی با بیان اینکه داشتن پیوست ترافیکی تا شعاع پنج کیلومتر جزء الزامات مراکز تجاری است، گفت: حتما مال‌هایی که در حال ساخت هستند باید پیوست ترافیکی داشته باشند و مراکزی که ساخته شده و در حال بهره برداری هستند نیز باید با اخذ مشاور، پیوست ترافیکی داشته باشند تا بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند. به طور مشخص اطلس مال در صورتی می‌تواند به فعالیت خود ادامه دهد که پیوست ترافیکی داشته باشد.

قائم مقام شهردار منطقه یک با بیان اینکه مراکز تجاری فرامنطقه‌ای در منطقه به پاتوق بازارگردی بدل شده‌اند، تصریح کرد: حتما باید این مراکز پارکینگ داشته باشند تا اجازه بهره برداری به آنها داده شود.

وی در مورد سرانجام اتصال متروی نوبنیاد به ایستگاه تجریش نیز گفت: رئیس شورای شهر تهران بازدیدی از منطقه داشتند و عنوان کردند که اتصال این دو خط بسیار مهم است اما همانطور که می‌دانید ساخت پروژه مترو هزینه‌های زیادی دارد و لازم است در ابتدا هزینه‌های ساخت آن تامین شده و بعد کار آغاز شود.