به گزارش اکونا پرس،

در این نشست که با حضور مدیران شهرداری تهران، شهردار منطقه4، قائم مقام، معاونان و مدیران این منطقه برگزار شد، شهردار منطقه ضمن گرامیداشت روز خبرنگار و قدردانی از حضور ایشان در منطقه گفت: کمابیش در این منطقه مسائلی وجود دارد که روند کار مدیریت شهری را دچار اختلال کرده است. مباحثی چون تردد و پارک کامیون ها در کوچه ها، سد معبرکنندگان، دکل های فشار قوی برق و ... روند رو به رشد فعالیت های شهرداری را کند کرده است که ما امیدواریم با کمک و مساعدت شما خبرنگاران و انعکاس این مسائل، مدیریت شهری را برای موفقیت هرچه بیشتر کمک رسانید.

حسینی در پاسخ به سوال درخصوص درآمد سالیانه شهرداری منطقه چهار گفت: منطقه چهار در سال گذشته توانست به تعهدات خود عمل کند. اما در کنار این تعهدات متاسفانه مقدار زیادی نیز بدهی دارد که با وجود تسویه بخشی از این بدهی ها همچنان شهرداری منطقه 4 بدهکار است اما توانسته است 60 درصد از تعهدات خود را به خوبی عمل کند و به امید خدا اندک اندک مابقی را نیز به نتیجه خواهد رسانید.

شهردار منطقه 4 در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درخصوص موقعیت جغرافیایی منطقه و وجود دو خط اصلی گسل در این منطقه گفت: در این منطقه، چهار سوله بحران و یک کمپ وجود دارد که در مواقع ضروری و بحران در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت. اما با توجه به موقعیت جغرافیایی و زلزله خیز بودن این منطقه، شمال شرق تهران چه بسا وضعیتی خطرناک تر از جنوب آن خواهد داشت و در این راستا این منطقه نیاز بیشتری به سوله های بحران دیگر نیز دارد که با وجود کمبود بودجه ما دست یاری به  سوی سرمایه گذاران دراز می کنیم که در صورت همکاری با ایشان از فضاهای مطلوبی که در منطقه چهار بسیار دیده می شود به بهترین صورت بهره برداری و استفاده شود.

حسینی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که از نارضایتی شهروندان لویزان از همسایگی سامان سرای لویزان صحبت کرد، گفت: این اولین باری است که من از نارضایتی همسایگان در این باره می شنوم. از آنجا که این سامان سرا برای افرادی که از آن استفاده می کنند رفت و آمدی ندارد و افراد در این سامان سرا مستقر هستند، هیچ گونه مزاحمتی برای همسایگان ندارند و تاکنون در این باره هیچ گونه شکایتی نشده است.

شهردار منطقه 4 در پاسخ به مشکل دکل های فشار قوی برق و مضرات آن برای شهروندان گفت: متاسفانه تا به امروز تلاش شهرداری برای انتقال این دکل ها به ثمر نرسیده است. ما از فرمانداری، استانداری و وزارت نیرو کمک خواسته ایم. این یک حقیقت است که این دکل ها برای شهروندان از جمله کودکان و زنان باردار بسیار خطرناک است. اما انتقال این دکل ها هزینه هنگفت می طلبد. حدود 60 میلیارد تومان نیاز است تا ما قدرت آن را داشته باشیم که این دکل های فشار قوی را انتقال دهیم. شهرداری می تواند انعکاس دهنده این معضل باشد و دست مساعدت دیگر دوستان را می فشارد.

حسینی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص کمبود شهربازی و فضاهای تفریحی در منطقه 4 گفت: بوستان هایی مثل بوستان پلیس و یاس شرق از مجموعه های گردشگری و تفریحی منطقه است. باغ پرندگان نیز یکی دیگر از مکان هایی است که شهروندان می توانند اوقات فراغت خود را به نحو رضایت بخشی بگذرانند. اما برای پروژه های عظیم دیگر مانند شهربازی که این منطقه نیاز مبرم به آن دارد ما کمک و یاری سرمایه گذاران را پذیرا هستیم و به آنها این اطمینان را می دهیم که اگر مورد مناسبی برای کارهای فرهنگی و تفریحی در نظر دارند شهرداری منطقه 4 با تمام وجود با آنها مساعدت خواهد  کرد.

شهردار منطقه 4 در ادامه این نشست در خصوص ساخت و ساز های غیرمجاز، جمع آوری اصناف متخلف و سد معبر، جمع آوری پسماند و مباحث نگهداشت شهری توضیحات مبسوطی را برای خبرنگاران ارائه کرد و در پایان از خبرنگاران تجلیل به عمل آمد.