به گزارش اکونا پرس،

مهندس حبیب اله تاجیک اسماعیلی شهردار این منطقه در جلسه هماهنگی ساماندهی بساط گستران که با حضور خزایی معاون دادستان تهران و سرپرست دادسرای ناحیه یک ، سرهنگ مقدم سرکلانتر منطقه یک و مسئول یگان حفاظت شهرداری این منطقه و مدیر عامل شهربان ، معاونت فرمانداری شهرستان شمیرانات، رییس اصناف و... برگزار شد با اعلام مطلب فوق  اظهار داشت: سد معبر مهم ترین معضلی است که با حضور دست فروشان در پیاده راه ها ایجاد می شود و شهروندان و کسبه منطقه یک خواستار برخورد ، رسیدگی و ساماندهی این موضوع از مسئولین هستند لذا با همکاری همه دستگاه های ذیربط باید با این موضوع برخورد مدبرانه کنیم و همه جوانب را در نظر بگیریم تا نتیجه درست را بدست آوریم .

شهردار منطقه یک با اشاره به طرح جامع رفع سد معبر و ساماندهی بساط گستران گفت: طبق قوانین شهری جمع آوری سد معبر کنندگان بر عهده شهرداری است ولی به دلیل معضلات حاشیه ای، آسیب های اجتماعی از جمله وقوع جرم و بزه ساماندهی این معضل نیازمند همکاری همه سازمان های ذیربط است که در طرح جامع، اقدامات لازم همه ارگان ها لحاظ می شود و پس از تدوین به تصویب شورای تامین خواهد رسید تا قابل اجرا شود.

وی از کسبه منطقه یک خواست که همکاری لازم را با شهرداری و سایر ارگان ها داشته باشند تا بساط گستران قبل از شروع مهر ماه و آغاز سال تحصیلی جدید ساماندهی شوند و مشکل ترافیک این محدوده نیز حل شود.

معاون دادستان تهران و سرپرست دادسرای ناحیه یک نیز اجرای طرح جامع بساط گستران و  جانمایی آنها را منوط به مصوبه شورای تامین دانست و گفت: این طرح باید از ابعاد مختلف بررسی شود تا با حفظ قوانین و مقررات و تصویب شورای تامین ، تبیین ، توجیه و قابل اجرا شود .

وی افزود : برای حفظ و آرامش شهر با جدیت عمل خواهیم کرد و در کنار سایر ارگان ها هر تدبیر لازمی را اتخاذ و اجرا می کنیم تا از وقوع مشکلات و معضلات  شهری به واسطه ی این بی انضباطی ها جلوگیری کنیم.