به گزارش اکونا پرس،

مجید نوربخش معاون امور شهری و محیط زیست شهرداری منطقه یک با اعلام خبر فوق اظهار داشت : سفید بالک توت حشره کوچک سفید رنگی  است که  به دلیل در دسترس بودن گیاه میزبان توت و زیتون و‌ فعال نبودن و یا عدم استقرار دشمنان طبیعی و کار آمد در فضای سبز شهر تهران به حالت طغیانی در آمده بودند که با انجام اقدامات کنترلی و پیشگیرانه این آفت نسبت به سال گذشته به طور متوسط و مقایسه ای در مرحله تخم، پوره سن 1، 2، 3 و شفیره ، بیش از 80 درصد کاهش جمعیت داشته است .
وی گفت: پس از بررسی های بعمل آمده مشخص شد، در سال جاری تنها با عدم استفاده از سموم شیمیایی و استفاده مداوم از عملیات آبشویی درختان و در موارد خاص ژل حشره کش گیاهی پالیزین و  عوامل کنترل کننده طبیعی مثل شفیره زنبور پاراتیزوئید 25 درصد جمعیت سفید بالک ها کنترل و کاهش یافت.
 نوربخش جمع آوری مستمر برگ های خزان کرده توت که موجب عدم تکمیل سیکل زندگی حشره می شد و همچنین پاشیدن روغن وُلک روی شاخه و تنه درختان توت را از دیگر اقدامات انجام شده در جهت  کنترل این آفت دانست . 
معاون امور شهری و محیط زیست شهرداری منطقه یک تصریح کرد: عوامل شهرداری منطقه یک تمامی امکانات خود را برای کنترل آفت مزبور بسیج کردند  تا  امسال با کاهش جمعیت این آفت در حدی قابل قبول، رضایت شهروندان  تامین شود.