به گزارش اکونا پرس،

پیروز حناچی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به انتشار خبری از سوی رئیس کمیسیون معماری و شهری شورای شهر مبنی بر اینکه گود پُر خطر برج میلاد همچنان بلاتکلیف است و برج میلاد را تهدید می‌کند، گفت: این گود به دلیل دیواره‌های بلندی که دارد خطرناک است و با وجود اینکه در شرایط کنونی خطری بر آن حادث نشده و خاکش مهار شده است اما نیلینگ انجام شده عمری دارد و باید خیلی سریع تعیین تکلیف شود.

وی ادامه داد: البته چند بار این موضوع در جلسات مختلف و کمیسیون ماده 5 مطرح شده و اصل قضیه هم این است که گود برداری صورت گرفته با هماهنگی نبوده و بر اساس هیچ طرحی، مجوزی برای این گودبرداری وجود نداشته است.

حناچی یادآورشد: هم‌اکنون تنها راه امن برای پیشگیری از بروز خطر ناشی از وجود این گود این است که یک سازه در آنجا گذاشته شود تا خاک تثبیت شود و اینکه چه سازه‌ای گذاشته شود محل بحث است.

وی خاطرنشان کرد: ما مطالعات لازم برای انجام این کار را آغاز کرده‌ایم و روز شنبه نیز نشستی در این خصوص خواهیم داشت تا گزارشات اولیه در این مورد ارائه شود و بعد از اینکه به جمع‌بندی رسیدیم، نتیجه را به کمیسیون ماده 5 می‌بریم تا قطعی شود و در پی آن سرمایه‌گذار بتواند کار خود را در این منطقه انجام دهد.

معاون فنی شهرداری تهران، در پاسخ به اینکه این گود در آینده تهدیدی برای برج میلاد خواهد بود، تصریح کرد: البته نمی‌توان گفت که این گود در آینده خطری ندارد، چرا که تنها یک جداره گود حدود 45 متر است و بر اساس مطالعات ژئوتکنیک گودهای بالای 25 متر پُرخطر هستند، اما ما اجازه نمی‌دهیم که به این مرحله برسد و تمام تلاش خود را بکار گرفته‌ایم تا مشخص شود که چه سازه‌ای باید در این نقطه استفاده شود، چرا که این یکی از پروژه‌های سرمایه‌گذاری شهرداری است.