به گزارش اکونا پرس،

مجتبی یزدانی با اعلام این مطلب ضمن عرض تسلیت بمناسبت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) به تشریح برنامه های این معاونت در ایام محرم پرداخت و گفت: فضاسازی و اکران طرح های فرهنگی و تبلیغات محیطی و سیاه پوش نمودن سطح شهر براساس طرح های سازمان زیباسازی طی برنامه ای مدون تا پایان ماه صفر و با همکاری مناطق 22گانه انجام خواهد شد.

یزدانی در ادامه افزود: طرح های فرهنگی متناسب با ایام محرم بر روی 270 بیلبورد،186 عرشه پل، 366 پرتابل اکران شده است . همچنین126هزار متر ریسه پرچمی مشکی در سطح شهر تهران نصب و 45 تخته پرچم بزرگ نیز در مناطق توزیع شد.

وی در ادامه با اشاره به حذف زوائد فیزیکی معابرو پاکسازی جداره های شهری با الویت مسیرهای منتهی به مساجد، هیئات مذهبی و تکایا و جایگاه های پخش نذورات در طول مسیر حرکت دسته جات عزاداری، گفت: رسیدگی ویژه به کلیه امور نظافتی با تاکید بر نظافت معابر و باغچه ها و مخازن مکانیزه پیرامون مساجد ، هیئات مذهبی و تکایا و جایگاه های پخش نذورات بصورت ویژه در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی صورت گرفت.همچنین نظافت و پاکسازی، لایروبی و رسوب برداری انهار روباز و روبسته با تاکید بر محیط های پیرامونی اماکن مذهبی نیز از جمله مواردی است که در این ایام به شکل ویژه ای بدان پرداخته خواهد شد.

یزدانی در ادامه اظهار کرد: جانمایی مخازن ویژه پسـماند خشک و استقرار عوامل کارگری در مجاورت مسـاجد، تکایا، هیئت های مذهبی، جلب مشارکت شهروندان و مسئولین هیئات در حفظ و ارتقاء نگهداشت با تامین مخازن ویژه پسماند خشک، کیسه های بزرگ ویژه پسماند و پیام های آموزشی و بهره گیری از ظرفیت پیمانکاران تفکیک پسماندهای خشک در جمع آوری پسماندهای خشک خصوصا" ظروف یکبار مصرف از جمله اقدامات سازمان مدیریت پسماند با همکاری مناطق 22گانه در این ایام بوده است.

معاون شهردار تهران با بیان این که کلیه ایستگاه های سازمان آتش نشانی در این ایام و در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در آماده باش کامل بودند، اظهار کرد: اکیپ های عملیاتی این سازمان در این ایام خصوصا روزهای عاشورا و تاسوعا در نقاط حادثه خیز و کانون تجمع عزاداران حسینی و مسیرهای منتهی به مساجد، تکایا، هیئات مذهبی مستقر و در صورت نیاز به خدمات رسانی پرداختند.

وی اظهار کرد: بازدید و شناسایی کلیه مولفه های ایمنی با محوریت رفع مخاطرات و ناایمنی های داخل و پیرامون مساجد ، هیئات مذهبی و تکایا و جایگاه های پخش نذورات برای عزاداران در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، شناسایی داربست های ناایمن نصب شده هیئات مذهبی و تکایا و جایگاه های پخش نذورات در سطح معابر و پیگیری رفع مخاطرات برای عزاداران، ارتقاء سطح دانش ایمنی شهروندان با آموزش های مرتبط با این ایام و... از جمله اقدامات این سازمان در این ایام می باشد.

یزدانی تصریح کرد: رسیدگی به باغچه و فضای سبز مجاور مساجد، هیئات مذهبی و تکایا و حسینیه ها،  آماده سازی، کنترل و رفع نواقص سرویس های بهداشتی عمومی در طول مسیر عزاداران حسینی، آماده سازی و کنترل سیستم های صوتی و اطلاع رسانی داخل بوستان ها، نمازخانه ها و محل های برپایی نماز جماعت در ظهر روز عاشورا و... نیز از جمله مواردی است که توسط سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران انجام شد.