به گزارش اکونا پرس،

سید حسن رسولی، نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی شورای شهر تهران از ارائه لایحه دستورالعمل اجرایی مدیریت بودجه غیر نقد شهرداری در آینده نزدیک به صحن شورای شهر تهران خبر داد و بر اصلاح روش های پیشین استحصال بودجه غیرنقد در این لایحه تاکید کرد.

وی در خصوص ضرورت ارائه این لایحه گفت: 4 هزار میلیارد تومان از بودجه 17 هزار و 400 میلیارد تومانی مصوب سال 1397 شهرداری تهران را بودجه غیرنقد تشکیل می دهد که بخش عمده آن باید در مناطق و نواحی شهرداری تهران تامین شود.

خزانه دار شورای شهر تهران در ادامه اعلام کرد: بر اساس گزارشی که توسط خزانه داری و کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران از عملکرد مالی 6 ماهه نخست سالجاری در اختیار است متاسفانه رقم محقق شده این حوزه تنها 200 میلیارد تومان بوده است. این رقم یعنی اینکه از 50 درصد بودجه غیر نقدی که باید در نیمه نخست سال تامین می شد تنها 10 درصد استحصال شده است.

رسولی با تاکید بر اینکه ادامه این روند عدم تعادل بیشتری را در بخش منابع و مصارف در حوزه مدیریت شهری ایجاد می کند اظهار داشت: شهردار تهران با نگاهی آسیب شناختی، روش های پیشین استحصال بودجه غیرنقد را مورد مطالعه قرار داده و در همفکری با کمیسیون برنامه و بودجه لایحه ای را در این خصوص تدوین کرد که خوشبختانه با قید یک فوریت در دستور بررسی شورا قرار گرفت.

وی در خصوص مزایای این لایحه نسبت به شیوه های پیشین گفت: این لایحه بر اساس اصل شفافیت حداکثری شکل گرفته است و تلاش دارد با جلوگیری از هرگونه سازوکار معیوب مانع شکل گیری مشکلاتی از جنس رانت ها و سوءاستفاده ها شود.