به گزارش اکونا پرس،
به نقل از شهرنوشت، رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران با سفیر استرالیا دیدار و گفتگو کرد. طرفین در این دیدار به تبادل تجربیات در زمینه مسائل شهری پرداختند. 

محمدعلی کریمی در دیدار با «یان بیگز» سفیر استرالیا در ایران، ضمن خوش آمدگویی به این مقام مسئول به شعار شهردار تهران مبنی بر ایجاد شهر زیست‌پذیر و شهروند مشارکت پذیر اشاره کرد و گفت: آنگونه که بارها مطرح شد، عمده مشکلات تهران مربوط به بحث های آلودگی هوا، ترافیک و بافت فرسوده است که در این زمینه پروژه هایی برای نوسازی این بافت های آسیب پذیر در مناطق جنوبی و مرکزی پایتخت در حال اجرا است.
وی ادامه داد: شهردار تهران به تازگی برنامه پنجساله سوم توسعه شهر تهران را به شورای شهر تقدیم کرد. امیدواریم با اجرای این برنامه کیفیت زیست شهروندان طی پنج سال بهبود پیدا کند.
رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران با اشاره به همکاری های پیشین میان تهران و کشور استرالیا در زمینه تبادل تجربیات گفت: در حال حاضر استرالیا می‌تواند در زمینه های مختلف از جمله آموزش، تحقیقات و برنامه‌ریزی با مدیریت شهری در تهران همکاری داشته باشد و تجربیات خود را در اختیار کلانشهر تهران و سایر کلانشهرها بگذارد.
کریمی تاکید کرد: در گذشته همکاری های محدودی در حوزه حمل ونقل، ترافیک و ورود برخی از تکنولوژی ها از استرالیا به تهران وجود داشت و امیدواریم این روند در چارچوب دیپلماسی شهری همچنان ادامه پیدا کند. در واقع در این شرایط می توان از نوسانات سیاسی فاصله گرفت و در زمینه شهری همکاری های لازم را به طور مستمر ادامه داد.
وی با تاکید بر اینکه به‌طور معمول همکاری با سایر کشورها در حوزه مسائل سخت افزاری تعریف می‌شود، پیشنهاد کرد دو طرف در زمینه فرهنگی می‌توانند تبادل تجربه کنند.
رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران با یادآوری این نکته که مرکز می‌تواند حلقه اتصال میان سفارت با تمام بخش‌های مدیریت شهری باشد، گفت: نوسازی بافت های فرسوده، توسعه حمل ونقل عمومی و ایجاد شهر هوشمند که به کاهش آلودگی هوا و ترافیک کمک می کنند، از مهمترین دغدغه های مدیریت شهری در این دوره به شمار می‌آیند که در این زمینه برنامه های عملیاتی را آغاز کردیم. در این راستا از همکاری با استرالیا و انتقال تجربیات در قالب اعزام تیم های کارشناسی و ایجاد فرصت برای گفت و گو و تعامل کارشناسان استقبال می کنیم.
در این دیدار «یان بیگز» سفیر استرالیا در ایران ضمن تقدیر از اقدامات شهرداری تهران برای بهبود زیست شهروندان گفت : در مذاکراتی که در گذشته با جامعه ایرانی مقیم استرالیا داشتیم بر همکاری در موضوعاتی چون آموزش، مهاجرت و تعاملات علمی و فرهنگی تاکید کردیم.
وی ادامه داد: در گذشته همکاری های بسیار خوبی میان تهران و شهرهای استرالیا به منظور بهبود زیست شهری برقرار بود، در حال حاضر نیز آمادگی داریم تا با سازمان هایی چون محیط زیست، وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی در زمینه های مختلف از جمله مدیریت آب تعاملات موثری داشته باشیم.
به گفته سفیر استرالیا ، این کشور آمادگی دارد تجربیات خود را در حوزه های مربوط به هزینه های ترافیک، توسعه مترو و تاسیس فرودگاه‌های جدید در اختیار تهران قرار دهد.
«یان بیگز» در بخش دیگری از سخنان خود به تعاملات فرهنگی میان تهران و استرالیا پرداخت و گفت: به‌تازگی پنجاهمین سالگرد روابط دیپلماتیک ایران و استرالیا را جشن گرفتیم و نمایشگاهی از اسناد و عکس های تاریخی را در خانه هنرمندان برگزار کردیم. علاوه بر این قرار است با همکاری خانه هنرمندان ایران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هفته فیلم استرالیا در تهران برگزار شود.