به گزارش اکونا پرس،

به نقل از معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران علی اعطا قبل از آغاز نود و ششمین جلسه شورا به تشریح جلسه هم اندیشی اعضای شورا پیرامون بحث انتخاب شهردار پرداخت.

اعطا گفت: امروز در مورد فرایند انتخاب شهردار تصمیم گیری شد و مقرر گردید بر طبق زمان بندی مشخص؛ فردا هر کدام از اعضا 5 گزینه پیشنهادی خود را مطرح کنند که یک لیست بلند تهیه خواهد شد  و روز شنبه 12 آبان ماه در مورد این لیست رای گیری به عمل خواهد آمد و از بین آنان 5 نفر کاندیدای نهایی انتخاب خواهند شد.

وی ادامه داد: 5 نفر نهایی در تاریخ 19 آبان ماه نظرات خود در خصوص برنامه سوم توسعه شهر تهران را بیان خواهند داشت و در روز یکشنبه 20 آبان ماه دو نفر از بین نفر به عنوان گزینه های نهایی انتخاب خواهند شد و در نهایت در روز سه شنبه 22 آبان ماه شهردار جدیدی تهران انتخاب خواهد شد.

سخنگوی شورا در تصریح فرایند انتخاب شهردار گفت: فرایند انتخاب شهردار به مانند قبل خواهد بود با این تفاوت که در زمان کوتاهتری صورت خواهد پذیرفت مضاف بر اینکه کاندیداها باید نقطه نظرات خود در خصوص برنامه سوم توسعه شهر تهران را بیان کنند و دیگر به مانند قبل نیازی به ارائه برنامه از سوی آنان نیست. برنامه سوم توسعه شهر تهران به شورا آمده و طبیعتا برنامه های شهردار منتخب باید منطبق بر برنامه سوم توسعه شهر تهران باشد.

اعطا همچنین در خصوص حضور محسن هاشمی به عنوان یکی از کاندیدای شهردار تهران گفت: هنوز صحبتی در این زمینه مطرح نشده است. در فرایند قبلی انتخاب شهردار قبل از اجرای فرایند تصمیم گیری شده بود که کشسی از شورا خارج نشود و در این زمان نیز قبل از ارایه لیست اعضای شورا در این زمینه نیز تصمیم گیری خواهیم کرد.

وی همچنین در خصوص مدت زمان باقی مانده از شهرداری محمد علی افشانی گفت: بر طبق قانون آقای افشانی تا 24 آبان ماه فرصت شهردار بودن خواهند داشت. اگر در این فاصله به جمع بندی برسیم که شهردار جدید را انتخاب کنیم طبیعتا از زمانی که شهردار جدید انتخاب می شود تا زمانی که وزیر کشور برای وی حکم صادر می کند بالطبع باید سرپرست انتخاب شود.

اعطا همچنین در خصوص لیست بلند گزینه های پیشنهادی اعضا گفت: قطعا این لیست به 100 نفر نخواهد رسید چرا که خیلی از گزینه ها همپوشانی خواهد داشت اما نکته این است که راهکاری غیر از ترسیم و عمل بر اساس فرایند وجود ندارد و طبیعی ترین حالت هم این است که اعضا گزینه های خود را مطرح کنند. گرچه این بار فرایند کوتاهتر خواهد بود.