به گزارش اکونا پرس،

در  یکصد و دومین  جلسه شورا که به صورت فوق العاده برگزار شد موضوع انتخاب سرپرست برای شهرداری تهران در دستور قرار گرفت.

محسن هاشمی در ابتدا در توضیحی به تشریح تشکیل این جلسه پرداخت و گفت:  با توجه به ابلاغیه وزارت کشور و اینکه آقای افشانی در نامه ای که دیروز به شورا نوشته بودند و تقاضا داشتد شورا نسبت به ادامه فعالیت ایشان تصمیم بگیرند. اعضا شورا در  همفکری با وزارت کشور تصمیم گرفتند نسبت به تعیین سرپرست اقدام کنند. لذا جلسه فوق العاده امروز با رای اعضا تشکیل شد.

وی افزود: دستور جلسه  تعیین سرپرست برای شهرداری تهران است.

در ادامه جلسه مقرر شد اعضای شورا کاندیداهای پیشنهادی خود را معرفی کنند.

مرتضی الویری با اشاره به اینکه هیچ وقفه ای در کار شهردار منتخب صورت نگیرد. بهترین  گزینه برای سرپرستی را خود آقای حناچی عنوان کرد.

حسن رسولی نیز گفت: موافقت کاندیداها نیز مشروط است و از آنجا که آقای دکتر حناچی موافقت خود را ابراز داشتند من ایشان را پیشنهاد می کنم و لذا از پیشنهاد کاندیداهای 50 درصدی پرهیز کنیم.

افشین حبیب زاده نیز آقای معزی معاون عمران شهرداری تهران را پیشنهاد کرد.

سید محمود میر لوحی نیز گفت: دوره سرپرستی چون بیشتر از چند روز نیست لذا برای انسجام هر چه بیشتر آقای حناچی پیشنهاد می شود.

شهر بانو امانی نیز گفت : وقتی وزارت کشور سرپرست برای استانداری انتخاب می کند شورا نیز تصمیم گرفت برای شهرداری سرپرست انتخاب کند . لذا از آقای افشانی تشکر می کنیم که تا آخرین لحظه به نظر شورا تمکین داشتند. من نیز آقای دکتر حناچی را پیشنهاد می کنم.

 حسن خلیل آبادی نیز گفت : این نوع برخورد با مدیریت نهاد های انتخابی زیبنده نیست اگر قرار  بود سرپرست انتخاب کنیم چرا این موضوع پایان خدمت شهرداران را در دقیقه آخر اعلام کردند. این بازی با نهاد های انتخابی است و به این نحو برخورد با شوراها اعتراض داریم.  

در پایان تنها پیروز جناچی به عنوان تنها کاندیدای سرپرستی شهرداری پیشنهاد شد که با اکثریت آرا و با 17 رای به عنوان سرپرست شهرداری تهران انتخاب شد. پیشتر پیروز حناچی به عنوان شهردار از سوی اعضای شورا انتخاب شده بود.