به گزارش اکونا پرس،

به نقل از معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای شهر تهران، احمد مسجدجامعی، عضو شورای شهر تهران در جریان یکصدو چهارمین جلسه این شورا از روبرو شدن شهر تهران با بحران قطع درختان خبر داد و گفت: در حالی اعلام می شود که شهرداری تهران 105 میلیارد تومان درآمد از محل عوارض قطع درختان داشته است آمار بسیار بدی است چرا که پیش بینی شورا برای این موضوع حدود 45 میلیارد تومان بود.

وی اظهار داشت: این ارقام نشان می دهد که شهر تهران با بحران قطع درختان روبرو است که عمده قطع اشجار در مناطق 1 و 2 شهرداری که به لحاظ قیمت زمین به صرفه است روی می دهد.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: متاسفانه قیمت زمین بایر از زمین های مشجر بیشتر است که باید مورد اصلاح قرار گیرد.

وی همچنین تاکید کرد: باید در سیاست گذاری برای حفظ و گسترش فضای سبز شهر تهران  بین مالکین حقیقی و حقوقی تفاوت قائل شویم که موضوع باغ اراج بر این موضوع تاکید دارد.

احمد مسجد جامعی همچنین در قالب پیشنهادی اظهار داشت: باید 100 درصد عوارض دریافتی از این بابت به توسعه فضای سبز اختصاص داده شود ضمن اینکه نباید این عوارض به صورت غیر نقد بازگردانده شود.

وی در ادامه بر تفاوت داشتن بین تخریب باغات و جا به جایی درختان برای ایجاد مسیر ورودی تاکید کرد و گفت: باید در قانون پیش بینی هایی صورت گیرد تا افرادی که اقدام به قطع درختان می کنند در ازای آن بوستانی بسازند و یا فضای سبزی را ایجاد کنند. چرا که موضوع قطع درختان با قوانین فعلی همچنان سود آور است.