به گزارش اکونا پرس،
به نقل از معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران محمد جواد حق شناس در یکصد و چهل و هفتمین جلسه شورا با اشاره به روز جهانی صنایع دستی گفت: بیستم خرداد روز جهانی صنایع دستی بود به همین مناسبت روز گذشته با همکاری شورای شهر شهرداری تهران و سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنیاع دستی آغاز هفته صنایع دستی در خیابان استاد نجات الهی گرامی داشته شد. 
وی ادامه داد:  برای یک هفته قرار بر این شد با توجه به اهمیتی که صنایع دستی در فضای امروز گردشگری وعرصه تولید دارد  بتواند جایگاه مناسب و واقعی خود را در جامعه پیدا کند.
رییس کمیسیون فرهنگی شورا افزود:  از آغاز به کار شورای پنجم یکی از محور های مورد اهمیت  احیا و توجه به گذر هایی با محوریت گردگشری، فرهنگی و صنایع دستی بود. 

حق شناس اظهار داشت: در همین راستا ایجاد پهنه رودکی و 4 گذر نمایش، کتاب، هنر و صنابع دستی مورد تاکید قرار گرفت. 

وی افزود: عملا با پیشنهاد سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ،  خیابان نجات الهی به عنوان گذر صنایع دستی معرفی شود و موضوع در کمیسیون نام گذاری  نیز مطرح شده و بر این اساس تابلوی گذر به المان های شهری اضافه شود لذا با حفظ نام خیابان استاد نجات الهی به گذر صنایع دستی تبدیل خواهد شد. 

حق شناس در ادامه گفت: با توجه به شرایط اقتصادی که تحت تاثیر تحریم ها قرار دارد ایجاد این گذر  می تواند برای 3 میلیون خانوده ایرانی که مسقیما با صنایع گردشگری در ارتباط هستند  و ارتزاق می کنند، فضا و فرصتی را برای تولید فراهم کند و ایجاد این گذر در خیابان استاد نجات الهی می تواند به عنوان نمادی در این عرصه تبدیل شود.