به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک سید حمید موسوی شهردار این منطقه با حضور در جمع ساکنان واحدهای همجوار گود پر خطر نیاوران با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: پلاک مورد نظر متعلق به سازمان تامین اجتماعی است که قبل از دریافت مجوز صدور پروانه اقدام به گودبرداری به عمق 27 متر نموده است که این امر موجب بحرانی شدن وضعیت واحدهای مسکونی و گذر شمالی و غربی مجاور آن شده است .
 وی افزود: بدلیل گودبرداری، قنات فعال این محدوده تخریب و آب در گود ،جمع و این امر نیز باعث حرکت خاک و ایجاد ترک در ساختمان های مجاور شد ه است.

موسوی تصریح کرد: براساس ضوابط مبحث 7 مقررات ملی ساختمان عمق برداری بیش از 20 متر جزء گودهای پر خطر است و اگر چه در سال های گذشته امکان صدور برج باغ وجود داشته ولی بعلت صدماتی که به باغ و درختان وارد می شده است این مصوبه از سوی شورای اسلامی شهر تهران باطل و امکان مجوز هیچ برج باغی در مناطق وجود ندارد و این پلاک نیز در حال حاضر امکان دریافت جواز ساخت ندارد.

شهردار منطقه یک افزود: با اقدامات و پی گیری های انجام شده از سوی شهرداری و فرمانداری، مالک موظف به پایدارسازی و استحکام بخشی دیواره های گود و رفع مشکل قنات شده است و دستورات لازم مبنی بر رفع ایرادات فنی به پیمانکار اعلام شده تا هر چه سریع تر طبق زمانبندی ابلاغی نسبت به اجرای دیوار برشی حایل اقدام کند و مالک در کمتر از یک ماه استحکام سازی جداره ها را به اتمام برساند.

موسوی در خصوص درختان قطع شده این باغ نیز افزود: این باغ دارای چندین اصله درخت بود که متاسفانه درختان قطع و در کمیسیون ماده 7 جرایم قطع درخت صادر شده که تا به امروز مالک اقدام به پرداخت نکرده است که باید بر اساس نرخ جدید علاوه بر پرداخت خسارت نسبت به کاشت چند برابری درخت نیز اقدام کند.

شهردار منطقه یک حفظ جان و مال مردم را مهمترین وظیفه مدیریت شهری دانست و گفت: به نمایندگی از مدیریت شهری تهران در جمع ساکنان همجوار گود حاضر و در جلسه  کمیسیون رفع خطراعلام کردیم به استناد بند 14 ماده 55 قانون،  مالک موظف به اسکان ساکنان واحدهای مجاور و پرداخت خسارت به آنها شده است و در این زمینه نیز اعلام آمادگی کرده است ، در غیر این صورت شهرداری و مراجع قضایی وارد عمل می شود و بر اساس تامین دلیل رای قضایی صادر و مالک موظف به جبر ان خسارت خواهد شد.
 وی از ساکنین این محدوده خواست تا اتمام پایدارسازی گود و اطمینان از توقف حرکات خاک که به صورت مستمر با حضور کارشناسان شهرداری منطقه یک و نظام مهندسی پایش می شود در منازل ساکن نشوند و ما این اطمینان را به آنها می دهیم تا ظرف مد ت یک ماه تهدید را از محله رفع خواهیم کرد.