به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شرکت شهروند، استفاده از ظرفیت های داخلی و حمایت از کالاهای ایرانی و تولیدکنندگان داخلی نیاز اصلی کشور در این شرایط خاص اقتصادی است تا چرخ های تولید و اشتغال بدون وابستگی به خارج، نیازهای اقتصادی کشور را تامین کرده و اقتصاد کشور را به رشد و خودکفایی برساند.

در همین راستا مقام معظم رهبری، با هوشمندی خاصی سال ۹۸ را سال رونق تولید نام گذاری کرده تا حمایت از تولیدات داخلی سرلوحه تمام مسئولان دستگاه‌های اجرایی قرار گرفته و با اتکا بر توان داخلی کشور بتوان از شرایط سخت و پر پیچ و خم فعلی عبور کرد و موتور اقتصاد کشور را به سمت رونق و شکوفایی هدایت کرد.

حمایت از کالاهای ایرانی در چند سال اخیر بارها و بارها در کشور مطرح شده و بسیاری از سازمان‌ها و بنگاه‌های اقتصادی حمایت از تولیدکنندگان ایرانی را به عنوان شعار اصلی خود قرار دادند اما آنطور که باید و شاید نتوانستند آن را تحقق بخشیده و به رونق تولید به مفهوم واقعی کمک کنند.

تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی در شهروند

شرکت شهروند به عنوان مجموعه ای که همواره در کنار فعالیت‌های اقتصادی و کسب سود، از مسئولیت های اجتماعی خود غافل نمانده و با تاسی از بیانات مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از تولیدات داخلی حساسیت های خاصی نسبت به پذیرش کالاهای ایرانی در فروشگاه‌های خود قائل بوده و تلاش کرده با نهادینه کردن فرهنگ استفاده از کالاهای ایرانی و حذف محصولات خارجی از سبد مصرفی خانوارها به رونق تولید و اشتغال در کشور کمک کند.

در حال حاضر، بیش از ۹۰درصد پوشاک عرضه شده بانوان و کودکان در فروشگاه های شهروند کالای داخلی است ضمن این که در بخش کیف و کفش نیز به صورت کامل از کالاهای ساخت داخل استفاده می شود، اتفاقی که نشان می دهد حمایت از کالای ایرانی در شهروند نه در شعار بلکه در عمل نیز محقق شده است.

مجموعه شهروند که توانسته در طی سال ها فعالیت درخشان خود اعتماد شهروندان را جلب کرده و به جایگاه ویژه ای در نزد مردم دست پیدا کند، دریک سال اخیر با بستن قرارداد با شرکت های مختلف ایرانی برای عرضه محصولات خود در شهروند موجب شده شهروندان به کالاهای ایرانی ارائه شده در این فروشگاه ها نیز اعتماد پیدا کرده و زمینه را برای حمایت از تولیدات داخلی در سال رونق تولید فراهم کند.

فروشگاه های زنجیره ای شهروند در دوره جدید مدیریت خود، محصولات خارجی عرضه شده را به ۶ در صد کاهش داده و تنها اقلام خارجی در این فروشگاه‌ها ارائه شد که نمونه ایرانی آن وجود نداشته تا بار دیگر حمایت خود را از تولیدکنندگان ایرانی ثابت کند.