به گزارش اکونا پرس،

به نقل ازروابط عمومی شهرداری منطقه 9، سید علی مفاخریان با اعلام این خبر گفت: در کلان شهر تهران ظرفیت های خوب اقتصادی در حوزه گردشگری و توریستی وجود دارد که می توان از آن برای جذب توریست استفاده کرد که این امر نیازمند معرفی امکانات و فضاهای مربوطه به علاقمندان می باشد.

وی برج آزادی را در منطقه9 به عنوان نماد مدرنیته پایتخت تلقی کرد و گفت: علی رغم اینکه سازه برج میلاد سال ها پس از برج آزادی ساخته شده، اما تنها بعد از سه سال یعنی در سال 53 ثبت میراث فرهنگی شد و تا به امروز به عنوان یک اثر ماندگار و هویت بخش معماری ایران اسلامی عنوان می شود.

شهردار منطقه9 در ادامه اذعان داشت: با اطلاع رسانی مناسب و ارائه ساز و کارهای لازم با کمک دستگاه های ذیربط، متناسب با بافت طهران قدیم می توان زمینه را برای جاذبه های گردشگری تقویت کرد تا اماکنی نظیر برج آزادی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

مفاخریان در خاتمه تاکید کرد: شهر تهران پتانسیل لازم را در راستای جذب توریست و گردشگری داراست که نباید از آن غافل شد تا با استفاده از ظرفیت های گردشگری موجود در آن به عنوان یکی از کلان پایتخت های دنیا بتوان آن را به دیگر کشور های جهان معرفی کرد.