به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه9، سید علی مفاخریان در جریان این نشست اذعان داشت: با توجه به اینکه تامین منابع مالی برای مجموعه شهری بسیار حائز اهمیت است، می بایست بتوان از فرصت های موجود در مناطق شهری استفاده کرد تا این امر منجر به فرآیند درآمد زایی پایدار  در مجموعه شهری شود.

وی افزود: مطالعه راهبردی در حوزه سرمایه داری با توجه به موقعیت های جغرافیایی و پتانسیل های موجود در حوزه های مختلف در آینده بسیار تعیین کننده است که این امر مستلزم شناسایی بهتر از فرصت های سرمایه گذاری و مطالعه و پژوهش است.

شهردار منطقه9 در ادامه به دو محور زرند و بزرگراه فتح اشاره و بیان داشت: محور های زرند و بزرگراه فتح به عنوان محور های فرا منطقه ای می توانند به افزایش درآمدزایی کمک چندانی کنند و مطالعات تفصیلی در این محور ها به ویژه محور زرند به صورت جدی تر ضروری است، چراکه این محور می تواند به قطب لوازم خانگی در غرب پایتخت تبدیل شود.

وی همچنین به اراضی ذخیره ای اشاره کرد و اظهار داشت: توجه به اراضی ذخیره ای و مطالعات پژوهشی می تواند از تصمیم گیری ها و اجرای طرح های جزیره ای جلوگیری کند تا روند خدمت رسانی به شهروندان در شرایط بحرانی دچار مشکل نشود.

مفاخریان با اشاره به برج آزادی به عنوان ی دروازه غربی در تهران گفت: به دلیل کم توجهی هایی که به برج آزادی به عنوان نماد مدرنیته پایتخت شده است، مطالعات کوتاه مدت و برنامه های محدودی اجرا شده است اما وجود یک طرح مطالعاتی منسجم موجب بهبود وضعیت کنونی این مجموعه خواهد شد.

وی همچنین به محرومیت های قدیمی این منطقه اشاره و تاکید کرد: با توجه به اینکه منطقه9 از منابع نه چندان غنی ای برخوردار است، در تلاشیم تا برنامه های اجرایی در منطقه مبتنی بر نوآوری و خلاقیت بوده و در طول سنوات آتی مثمر ثمر باشد.

در ادامه بوچانی رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران اظهار داشت: با توجه به اینکه مسائل متعددی در شهر تهران وجود دارد می بایست شیوه نامه و دستورالعمل های مختلف و متناسب با همان مشکلات ارائه شود.

وی افزود: ارائه بانک های اطلاعاتی کامل و کارآمد، امکان اجرای بهتر امور را بیش از پیش فراهم می کند.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران در پایان به اصلاحات بودجه ای نیز اشاره و تاکید کرد: تحقق خواسته ها ی مجموعه شهری با اصلاح بودجه ای امکان پذیر است که این امر خود از اولویت های مهم مجموعه شهری در مناطق است. 

شایان ذکر است در این نشست بوچانی رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران طی حکمی مفاخریان شهردار منطقه را به سمت رئیس شورای پژوهش و نوآوری در منطقه9 منصوب کرد.