به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 15، وحیدرضا محمدی با اشاره به اجرای برنامه های فرهنگی در قالب طرح مهر قلم افزود: امسال برنامه های بازگشایی مدارس در قالب چهار محورآیین بازگشایی، آموزشی، حمایتی  و گردشگری برگزار می شود که آیین بازگشایی در 2 مدرسه ی شهید آوینی و پروین اسفند به صورت متمرکز انجام خواهد شد.

محمدی  با اشاره به اینکه  برنامه های آموزشی اجتماعی با عناوین تکلیف شهروندی، مدیریت بحران و آتش نشانی، پسماند و ترافیک برگزار می شود، ادامه داد:  این برنامه ها با اجرای نمایش های آموزشی، توزیع بروشور و کتابچه های آموزشی و همچنین برپایی غرفه های سلامت محور، مشاوره، زنگ تحرک و ایستگاه تندرستی انجام می شود.

به گفته وی 28 تور دانش آموزی نیز تا 25 مهر فراهم شده و بازدید از موزه های شهر تهران، بوستان های ترافیک، مراکز پسماند و مراکز آتش نشانی برای دانش آموزان به اجرا درمی آید.

شهردار منطقه در ادامه به تشریح اقدامات معاونت خدمات شهری پرداخت و گفت: اجرای طرح فوریتی و ویژه نگهداشت شهر در سطح نواحی و بازدید مستمر از معابری که مدارس در آن قرار دارند، بهسازی فضای سبز 12 مدرسه، اجرای 30 هزار مترمربع رنگ آمیزی پوششی بر دیوارهای مدارس منطقه، اکران تبلیغات محیطی مناسب با حال و هوای مهر، پاکسازی و حذف زوائد از دیوارها و جداره های ورودی و مسیرهای منتهی به مراکز آموزشی و مدارس به منظور کاهش خطرات احتمالی از جمله این اقدامات بوده است.

وی اضافه کرد:  همچنین معابر منتهی به مدارس و ورودی  25 مدرسه به همت معاونت فنی و عمران منطقه بهسازی و مناسب سازی شد.

محمدی در ادامه به تمهیدات ترافیکی به منظور ایمن سازی و روان بار ترافیکی در اطراف مدارس اشاره کرد و گفت: تشکیل کارگروه ایمنی حمل و نقل دانش‌آموزی منطقه، بازدید وکنترل مسیرهای منتهی به مدارس منطقه و ورودی مدارس به منظور شناسایی مشکلات ترافیکی و نصب علائم هشداردهنده در محل‌های مورد نظر و همچنین ساماندهی روز بازارهای مجاور و نزدیک مدارس با همکاری نیروی انتظامی و پلیس راهور منطقه از جمله این اقدامات ایمنی و روان سازی این منطقه است.

به گفته وی اجرای برنامه آموزش ترافیکی به دانش‌آموزان از طریق بوستان ترافیک، سرای محلات و فرهنگسرای خاوران، همچنین ارائه برنامه آموزشی (ترافیکی و دانش‌آموزی) به رانندگان اتوبوس‌های شرکت واحد و تاکسی با همکاری پلیس راهور منطقه از دیگر اقدامات این حوزه در آستانه ماه مهر است.