به گزارش اکونا پرس،

به نقل از پایگاه خبری برق منطقه‌ای تهران (تابش)؛ در همایش با عنوان با شهداء تا کربلا ،  که به مناسبت گرامی داشت هشت سال دفاع مقدس و تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل (ره) و شهدای گرانقدر ،  30 شهریور در سالن همایش های این شرکت برگزار شد ، با پیکر مطهر دو شهید گمنام وداع شد.

بنابراین گزارش در مراسم یاد شده که با مشاور عالی نمایندگی ولی فقیه سپاه پاسداران ، مسئول نمایندگی ولی فقیه در بسیج ادارات و وزارتخانه های کشور، مدیرعامل شرکت برق منطقه ای تهران، مشاور وزیر نیرو در امور ایثارگران، خانواده معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران، معاونین و مدیران و جمع کثیری از کارکنان بسیجی شرکت برق منطقه ای تهران ، در سالن همایش های این شرکت برگزار شد، سردار محمد علی آسودی مشاور عالی ولی فقیه در سپاه، ضمن ابراز تشکر از مدیرعامل شرکت و برگزار کنندگان این همایش، طی سخنانی با اشاره به این موضوع که هفته دفاع مقدس یادآور مقاومت ها و ایثارگری های ملت قهرمان ایران اسلامی در دوران جنگ تحمیلی است و دفاع ما به این خاطر مقدس شد که مبانی دین در آن گره خورد، گفت: جنگی که ارتش بعث علیه ما تحمیل کرد، «جنگ تحمیلی استکبار جهانی علیه ملت و انقلاب اسلامی ایران» بود. این جنگ، تنها جنگ ارتش بعث با ایران نبود؛ بعثی‌ها به خودیِ خودشان اصلا توانایی راه‌اندازی جنگ با ایران را نداشتند. جنگ سال ۵۹ تا ۶۷، حقیقتاً یک جنگ جهانی تمام عیار علیه ملت ایران بود و  طی آن  ۴۷ کشور به صورت مستقیم و غیرمستقیم در جنگ تحمیلی علیه ملت ایران که ارتش بعث در لبه آن قرار داشت، مشارکت داشتند. 

سرتیپ پاسدار آسودی در مورد مدیریت امام (ره) در زمان جنگ ادامه داد: امام خمینی (ره) استاد عملیات روانی با بهره‌گیری از آیات و روایات بودند. قرآن برای انجام عملیات روانی، حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد. اینکه چه بگوییم، چگونه بگوییم، در چه زمانی بگوییم. در شرایطی که دشمن آن همه شهر و روستا در خوزستان و ایلام و کرمانشاه را اشغال کرده بود و ما در شرایط بسیار بدی قرار داشتیم و روحیه مردم به شدت پایین آمده بود، در روز سوم جنگ تحمیلی تعدادی از مردم و مسئولان به دیدار حضرت امام (ره) رفتند. امام (ره) با مشاهده چهره افراد حاضر در مراسم، متوجه اضطراب و نگرانی آن‌ها می‌شوند. امام (ره) در آن شرایط باید کاری می‌کردند که هم روحیه دشمن خُرد شود و هم مردم و نیرو‌های مسلح ما روحیه و انگیزه بگیرند. امام (ره) در آن دیدار فرمودند: «چیزی نشده، دزدی آمده سنگی انداخته و رفته». امام (ره) همچنین در این دیدار فرمودند: «آنچنان به صدام سیلی بزنیم که از جایش برنخیزد».  امام (ره) با این جملات فراموش نشدنی خود، از یک سو، سطح کار دشمن را در حد یک دزد پایین آورده و روحیه دشمن را نابود کردند و از سوی دیگر به مردم و نیرو‌های مسلح روحیه دادند.  این سخنان امام (ره) در شرایطی بیان شد که غرور و سرمستی صدام را        فرا گرفته بود و او خودش را «سردار قادسیه» معرفی می‌کرد.

وی  در مورد اینکه برخی معاندان در یادداشت‌ها و مطالبی که درباره دفاع مقدس می‌نویسند، اینگونه القا می‌کنند که «همانطور که عراق پیروز جنگ نشد، ایران هم در این جنگ پیروز نشد» اضافه کرد: هرتاریخی برای ملت‌ها را مایه شرمساری و یا سربلندی مردم یا آن جامعه است و این ما نبودیم که می‌خواستیم شهر‌های عراق را تصرف کنیم بلکه هدف آن‌ها از تجاوز، اشغال شهر‌های ما بود. همین که ما آن‌ها را در رسیدن به هدفشان ناموفق گذاشتیم یعنی پیروز جنگ هستیم. صدام در آخرین نامه خود به رئیس جمهور وقت ما می‌نویسد که «هر آنچه شما خواستید را من قبول کردم و دوباره به قرارداد الجزایر پایبند خواهم بود.» همین نامه یعنی پیروزی ایران در پایان ۸ سال دفاع مقدس.

سرتیپ پاسدار آسودی در پایان سخنانش با اشاره به سوم اسفند 1367 و صدور منشور روحانیت به بازخوانی بخشی از این پیام تاریخی پرداخت که در آن امام خمینی به تبیین دیدگاه های خود پیرامون کارنامه و وظایف روحانیت پرداخته و سره را از ناسره جدا کرده است.

در بخش دیگر این همایش مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران ضمن خیرمقدم و تشکر از برگزارکنندگان این مراسم و همه مهمانان بخاطر حضورشان عنوان کرد: با قدردانی از همه حاضرین به ویژه جانبازان طی این حدود چهار سال توفیقی حاصل شده به پاس گرامی داشت هفته دفاع مقدس چنین مراسمی را داشته باشیم و به برکت خون این شهدا بتوانیم یک سال دیگر را در خدمت مردم عزیز کار و تلاش کنیم.

غلامرضا خوش خلق با اشاره به تاثیر آثار مانده از جنگ برای یادآوری پاسداشت شهدا و آن روزگار افزود: امسال پیک تابستان سه استان تهران، البرز و قم در حوزه مسئولیت این شرکت به 11 هزار مگاوات(یک پنجم پیک کشور) رسیده بود که با وجود همه مشکلات توانسته‌ایم اوج مصرف امسال را به لطف خداوند، زحمت همکاران و برکت خون همین شهداء، با کمترین میزان حوادث شبکه و خاموشی سپری کنیم. که طی 20 سال گذشته بی سابقه بوده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران درخاتمه سخنانش افزود: برکت شهدا پشتوانه عظیمی بود که با حضورشان در برق تهران معنویت ویژه‌ای شدند برای کارهای ما و هر چه که انجام دهیم در حیطه خدمت به مردم است و ما وظیفه خود را انجام می‌دهیم و هیچ منتی بر کسی نیست اما امیدواریم پاسداشتی باشیم برای خون شهدا و بتوانیم این ایثار و رشادت‌ها را به نسل‌های بعدی انتقال دهیم. و شرمنده خون شهدا نباشیم.

گفتنی است در پایان مراسم از خانواده معظم شهدا و ایثارگران و آزادگان شرکت برق منطقه ای تهران با اهدای لوح و تندیس یادبود همایش تقدیر شد.