به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 15، علی اکبرکریمی پور معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه با اعلام مطلب فوق گفت:  طرح جامع مدیریت پسماند با  همکاری شرکت سبز اندیش پایش و به همت اداره مدیریت پسماند منطقه و نواحی هفتگانه درمحدوده منطقه در حال انجام است. 

وی با اشاره به اهمیت شناخت کمی و کیفی پسماند و با تاکید براینکه گام نخست طراحی تمامی فرایندهای بعدی سیستم مدیریت پسماند شامل جمع آوری، حمل، بازیافت و دفع نهایی با شناخت دقیق پسماند تولیدی میسر می شود افزود:  اجرای برنامه ی نمونه برداری و آنالیز پسماند در شهر تهران موجب مدیریت بهتر پسماندها در برنامه ریزی های آینده خواهد شد. 

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه در ادامه خاطر نشان کرد: این طرح در دو بازده زمانی با شناسایی و نمونه برداری از 217 نقطه خانگی - مسکونی و 73 نقطه غیرخانگی- تجاری در حال انجام است.

وی یادآور شد: کارشناسان آمار و اطلاع رسانی منطقه با شناسایی و جلب مشارکت 159 واحد خانگی و 44 واحد غیرخانگی طی پنج روز متوالی از واحدهای خانگی و دو روز متوالی از واحدهای غیرخانگی نمونه پسماند جمع آوری کرده و به  منظور آنالیز به ایستگاه میانی آزادگان تحویل داده اند تا نتایج حاصله به سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران ارائه شود.