به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 10، حسین بحیرائی با اشاره به ازخودگذشتگی، ایثارگری و رشادت های سربازان اسلام در حماسه دوران دفاع مقدس افزود: هفته دفاع مقدس یادآور افتخارات، شهامت ها و رشادت های بزرگ مردانی است که حماسه آفریدند و دلاوری های آن ها در تاریخ شکوهمند ایران اسلامی به یادگار ماند تا الگوی مناسبی از جریان های فرهنگی در جامعه و بین نسل جوان ترویج داده شود.

وی یادآور شد: مدیریت شهری منطقه با اجرای مراسم نکوداشت، برنامه های فاخر فرهنگی و هنری، برپایی نمایشگاه یاد یاران و رزم در موزه هفت چنار، اکران برترین فیلم های دفاع مقدس، مراسم نواختن زنگ حماسه و برگزاری مسابقه میان دانش آموزان با موضوع دفاع مقدس، آیین تجلیل و تقدیر از ایثارگرارن و رزمندگان شاغل در منطقه، اهداء بسته های فرهنگی و لوح سپاس سعی در گرامیداشت این ایام دارد.

بحیرائی بزرگداشت نام و یاد شهدا را از اولویت های مدیریت شهری منطقه دانست و افزود: برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس همراه با "طرح شقایق باوران" شامل برنامه های عطرافشانی و غباروبی مزار شهدا، بازدید از آسایشگاه های جانبازان، تکریم و دیدار از خانواده معزز شهدا و جانبازان دفاع مقدس با محوریت خانواده های شهدای شهرداری، خانواده شهدای محروم، مراسم شب خاطره با حضور سرداران دفاع مقدس در مساجد و بقاع متبرکه، تکریم و دیدار از خانواده های معظم شهدای مدافع حرم و خانواده های شهدای آتش نشان در منطقه،  اجرایی می شود.

به گفته وی فضاسازی محیطی ساختمان ستادی منطقه و نواحی، برپایی نمایشگاه های دفاع مقدس، نصب تمثال مبارک شهدا، نمایشگاه عکس، بازدید از موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و برگزاری نشست بصیرتی از دیگر برنامه های در حال اجرا می باشد.

شهردار منطقه اظهار داشت: اکران 30 تخته بنر پرتابلی، نصب 50 تخته بنر، تهیه و نصب احجام و المان های موقت، نصب و اکران بنر بر روی سازه های تبلیغاتی از قبیل عرشه پل و بیلبوردها و ... از اقداماتی است که به منظور بزرگداشت این ایام توسط معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه صورت گرفته است.