به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۶، فرزاد هنرور ،معاون امور اجتماعی و فرهنگی این منطقه ضمن اعلام خبر فوق گفت: "مجموعه فرهنگی، ورزشی و هنری شهربانوی ،مجموعه ای چندمنظوره و از پروژه‌های هدفمند شهرداری منطقه۶ است که  در حال ارائه خدمات و امکانات فرهنگی-اجتماعی، هنری، ورزشی، تفریحاتی و ... به بانوان و دختران ساکن در محدوده منطقه۶ است.

وی با اشاره به اینکه توسعه زیرساخت های ورزشی گامی موثر در راستای ارتقای روزافزون سطح سلامت شهروندان است، تصریح کرد: نیمی از جامعه را بانوان تشکیل می‌دهند و بنابراین توسعه امکانات ورزشی باید با در نظر گرفتن همین نسبت مورد توجه ویژه مدیریت شهری و مسئولان ذیربط امر ورزش همگانی قرار گیرد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه۶،در ادامه با اشاره به نقش محوری بانوان در نظام خانواده، توسعه ورزش در میان این قشر را در سلامت و نشاط خانواده بسیار تاثیرگذار دانست و افزود: "مجموعه شهربانوی منطقه۶، با هدف توانمندسازی و غنی سازی اوقات فراغت بانوان به بهره برداری رسیده تا فضایی امن، آرام را برای انجام "فعالیت های فرهنگی، هنری و تفریحی" بانوان فراهم کند.

وی همچنین با تاکید بر نیازمندی های بانوان در کلانشهر تهران در حوزه فرهنگی-اجتماعی یادآور شد: با توجه به اهمیت حفظ ارزش های دینی-اسلامی و لزوم رعایت ملاحظات شرعی در جامعه اسلامی، ساخت و توسعه چنین فضاهایی در راستای سلامت جسم و روح بانوان موثر بوده و گامی مهم برای رفع نیازمندی های بانوان در حوزه فرهنگی-اجتماعی محسوب می شود.

به گفته این مقام مسئول "مجموعه فرهنگی، ورزشی و هنری شهربانو، مرکزی تخصصی است که بانوان بدون محدودیت می توانند در فعالیت های فرهنگی-اجتماعی، ورزشی، هنری و ... شرکت کرده و از این طریق در زمینه های مختلف، توانمندی های لازم را کسب کرده و روحیه خودباوری در آنان تقویت شود.

شایان ذکر است معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه شش نیز طی بازدید از مجموعه همراه سرای حضرت جوادالائمه (ع) در جریان روند انجام فعالیت های این مجموعه قرار گرفت.