به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 7 ، در ابتدای این نشست سمیه حاجوی شهردار منطقه با اشاره به اینکه نما هویت شهر است که به شهروندان تعلق دارد ، گفت : تهران نماهای مختلف و متنوعی دارد و از الگوی خاصی تبعیت نمی کند که این امر موجب ایجاد اغتشاشات بصری و آشفتگی شده ، از همین رو مدیریت شهری تصمیم به تصویب قانونی مبنی بر تشکیل کمیته نما در مناطق 22 گانه گرفت

وی اظهار داشت : طراحان ، اساتید برجسته ، ناظران اعضای کمیسیون شهرسازی و معماری در شورای اسلامی شهر تهران و معاونین شهرسازی و معماری مناطق 22 گانه از اعضای این کمیته هستند و تمام اجزاء نمای شهری را مورد بررسی و رسیدگی قرار می دهند تا شهر تهران را به هویت ایرانی اسلامی خود باز گردانند .

شهردار منطقه 7 در پایان تاکید کرد : امیدوارم منطقه ما با حضور شما طراحان ، نخبگان و سازندگان بتواند در بحث کمپین نما هویت شهرما در میان سایر مناطق 22 گانه پیشرو باشد. 

در ادامه سید مجید نادری معاون معماری و نما اداره کل معماری و ساختمان شهرداری تهران گفت : کمپین نما در جهت فرهنگ سازی معرفی نماهای برتر ، ارتقاء دانش معماری و دانش طراحی شهری تشکیل شد و رویکرد اداره کل ساختمان معاونت شهرسازی ومعماری شهرداری تهران در کمیته نما براساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران بحث زمینه گرایی است.

وی افزود : سیاست ما در شهرداری تهران معماری زمینه گرایی است به این معنا که در آخر ما می خواهیم شاهد هماهنگی در جداره های شهری باشیم.

مهرداد خودی معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه 7 با اشاره به اینکه این جلسه برای آشنایی بیشتر طراحان و سازندگان با اهداف کمیته نمای مناطق برگزار می شود ، تصریح کرد: نمای هر ساختمان در درجه اول نشان هویت و در درجه بعدی حق عمومی شهروندان است.

وی خاطرنشان کرد : طراحان شخصیت ساختمان را خلق می کنند از همین رو برپایی کمپین هایی از این دست با هدف آشنایی بیشتر طراحان و سازندگان با اهداف کمیته نما بسیار امری ضروری و الزامی است .

معاون شهردار منطقه 7 عنوان کرد : در اینگونه جلسات ضمن حضور شرکت های مرتبط با تولید مصالح نما سازندگان و طراحان با مصالح نوین آشنا می شوند و از این طریق می توانند از این مصالح در طراحی ها خود استفاده کنند.

وی منطبق نمودن طراحی های صورت گرفته با هویت ایرانی اسلامی را از اهداف اصلی برپایی کمیته نما عنوان کرد و گفت : با برگزاری این هم اندیشی ها ، دست اندرکاران امکان مشارکت در سیاست گذاری را داشته و برای کاهش آشفتگی در نمای ساختمان های شهر تهران گام های موثری برخواهند داشت .

لازم به ذکر است این نشست با حضور شهردار و جمعی از مدیران منطقه 7 ، نمایندگان اداره کل معماری و ساختمان معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران ، نظام مهندسی استان تهران ، طراحان و سازندگان در عرصه نما برگزار شد .