به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 6،نشست رعایت حقوق شهروندی به منظور ارتقای سلامت اداری، با حضور محمد داودی مدیر کل دفتر هماهنگی و نظارت بر هیات های رسیدگی به تخلفات کارمندان شهرداری، غلامرضا آبرودی، مشاور شهردار تهران و دبیر هیات مرکزی گزینش، حسن ابوتراب معاون پیگیری ویژه اداره کل دفتر شهردار، محمد رضا دهداری پور شهردار منطقه ۶و جمعی از مدیران وکارکنان این منطقه  در سالن اجتماعات فرهنگسرای شفق برگزار شد. 

محمد رضا دهداری پور در این نشست ، ضمن اشاره به جایگاه ویژه شهرداری در جلب اعتماد شهروندان گفت: اگر عملکرد به موقع شهرداری در جلب رضایت مردم نباشد ، نگاه مثبت ایجاد نمی شود

وی در ادامه گفت: بحث محله و ناحیه هوشمند است که برای اولین بار در کشور شهرداری منطقه ۶ با همکاری سازمان فناوری و وزارت فناوری و ارتباطات و موضوعات مختلف  از جمله پنج شنبه های بلوار کشاورز و کارهای مختلف فرهنگی اتفاق افتاده ،برای ما حضور شهروندان خوب،پویا و فعال در محدوده منطقه شش و  مطالبه گری بیشتر منجر به کار سخت تر و شهری پویاتر می گردد. وی با تأکید بر آموزش شهروندی گفت ان شالله با تدابیر شهرداری تهران این نشست ها تداوم داشته باشد. 

شهردار منطقه شش گفت:با ارتقای تخصص، افزایش شفافیت و اصلاح سیستم در شهرداری باید ساختار و سیستم جوابگویی به شهروندان را تقویت کنیم

 

محمد داودی مدیر کل دفتر هماهنگی و نظارت بر هیات های رسیدگی به تخلفات کارمندان شهرداری با تاکید بر رعایت اصل حقوق شهروندی در تمامی ابعاد رفتار سازمانی کارکنان متذکر شد که ارزشمند شمردن کارکنان باعث ایجاد تغییرات مثبت و تحولات رفتاری آشکار پرسنل می شود.

داودی گفت : آشنایی پرسنل با قوانین و مقررات منجر به پیشگیری از وقوع تخلفات خواهد شد. 

داودی در ادامه با طرح این مطلب که برگزاری کارگاه های آموزشی جهت مدیران از گام های اساسی اداره کل رسیدگی به تخلفات است بیان کرد: این امر می تواند به کاهش تخلفات بیانجامد.

وی مبارزه با فساد و از طرفی رعایت حقوق شهروندی را از تاکیدات شهردار تهران دانست ،

وی افزود : در شهرداری تهران، ۶ کارگروه کارشناسی ۴۰نفره از افراد متخصص بالای ۱۳ سال در هر حوزه برای کمک به بررسی دقیق پرونده ها و رفع نیاز کارشناسی هیات های رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان تشکیل شده تا حقی از کسی ضایع نشود.

غلامرضا آبرودی، مشاور شهردار تهران و دبیر هیات مرکزی گزینش مشاور شهردار تهران در امور ایثارگران و دبیر هیات مرکزی گزینش شهرداری تهران دیگر سخنران این نشست گفت: یکی از وظایف هیات مرکزی گزینش شهرداری تهران، صیانت از حق و حقوق شهرداری است و نگاهی همراه با  رفعت اسلامی و اغماض به این مجموعه داشته باشیم

حسن ابوتراب معاون پیگیری ویژه اداره کل دفتر شهردار هم بر حفظ تناسب به لحاظ شاخص های شهرسازی اشاره کرد و گفت : تراکم خیلی زیاد تجاری، ترافیک، آلودگی های صوتی، کل شهر را از تناسب خارج کرده و بدون توجه به زیبایی و توازن، عدالت از بین رفته و حقوق فردی و عمومی ضایع می شود

وی بیان کرد: براساس تجربیاتی که در محیط کار و خدمت به شهروندان کسب نموده ام به این نتیجه رسیده ام مسائل نهفته در زمینه کاری با شناختی که افراد یک سازمان از مسائل خصوصی و عمومی کسب می کنند همچنین آشنایی آنها با حد و اختیارات جمعی و فردی با شناخت به قوانین و مقررات موجود مستتر می شود.

معاون هماهنگی و پیگیری ویژه دفتر شهردار تهران خاطرنشان کرد: در مواردی که شهروندان به شما مراجعه می کنند با استفاده از بخشنامه های جدید درصدد رفع مشکلاتشان باشید.

در پایان جلسه پرسش و پاسخ کارمندان شهرداری منطقه ۶  با حضور نمایندگان اداره کل تخلفات اداری وهیات مرکزی گزینش انجام شد.