به گزارش اکونا پرس،

به نقل ازروابط عمومی شهرداری منطقه 11 ،  محمد جواد رشیدی با اشاره به قدمت تاریخی و فرهنگی بناهای فاخر در محله های قدیمی این منطقه گفت:  هفته گردشگری فرصت مغتنمی است تا شهروندان و علاقمندان به این حوزه با آثار تاریخی و پیشنیه فرهنگ غنی ایرانی اسلامی آشنا شوند.  لذا با برپایی تورهای پیاده روی گردشگردی با عنوان "پرسه در شهر" با مشارکت ستاد گردشگری شهرداری تهران،  میزبان شهروندان هستیم. 

وی افزود: این برنامه در 4 مسیر متفاوت طی روزهای پنجشنبه و جمعه  11 و 12  مهر ماه از ساعت 10 تا 17 با عناوین پرسه در خیابان ولی عصر، پرسه در سنگلج ،پرسه در پهنه رودکی و سقاخانه گردی برگزار  خواهد شد.

رشیدی در تشریح مسیرهای گردشگری گفت: خانه مینایی، عبادتگاه شاورهرام، خانه امیربهادر، خانه انیس الدوله ،خانه فروغ فرخزاد، حمام تاریخی انصاری، عمارت ارباب(گیو) ، تئاتر شهر، تالار رودکی، کلیسای گریگور لوساووریچ مقدس، کافه پدر خوانده، گذری در سنگلج ، میدان حسن آباد، مسجد میرزا عیسی وزیر، تئاتر سنگلج، کتابخانه پارک شهر ،خانه منصوب به شعبان جعفری و پرسه در گذرهای قدیمی  و بازدید از سقاخانه های سطح منطقه11 و.. از جمله مکان های دیدنی و  تاریخی برای بازدید علاقمندان  در این برنامه است.