به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه شش، محمدرضا دهداری پور شهردار پیشین منطقه  در این آیین گفت: کار در منطقه شش سنگین و سخت است و بواسطه تردد میلیونی هموطنانی از تمام نقاط کشور، کار در منطقه همچون کار برای تمام کشور است. 

دهداری پور با بیان اینکه خوشحالم طی یک سال گذشته خدمتگزار هموطنان تمام ادیان توحیدی در قلب پایتخت بودم گفت: از اعتماد جناب افشانی در انتخاب اینجانب و حمایت آقای حناچی برای ادامه کار ممنونم و طی این مدت در زمینه های فرهنگی و اجتماعی و عمرانی فعالیت های خاصی صورت گرفت و وضعیت نگهداشت شهر مورد توجه ویژه قرار داشت. 

در ادامه رحمانی پناه از اعضای شورایاری منطقه ضمن تشکر از خدمات دهداری پور گفت: ایشان رزومه خوبی برای خودشان در منطقه باقی گذاشتند و تعامل خوبی با شورایاری ها داشتند.

خادمی عضو دیگر شورایاری منطقه نیز با بیان اینکه منطقه شش منطقه حساسی است گفت: آقای دهداری پور در مدت مدیریت خود دست خلافکاران در منطقه را کوتاه گذاشت و با هرگونه تخلفی مبارزه کرد. 

همچنین مبرزایی دبیر محله ساعی نیزضمن تشکر از خدمات دهداری پور  از مدیران شهری خواستار ثبات بیشتر مدیریت شهری در منطقه شش شد.

ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان دغدغه امروز شهرداری است 

 در ادامه این جلسه پروفسورمحمود گلابچی  چهره ماندگار شهرسازی کشور و رییس دانشگاه علمی کاربردی پارس   نیز که  در این مراسم حضور داشت ضمن ابراز خورسندی از تغییرات صورت گرفته در مدیریت شهری طی ماههای اخیر گفت: دغدغه آقای حناچی ارتقای زندگی شهروندان تهران است و در  دوره شهرداری ایشان میتوانیم اطمینان و اعتماد داشته باشیم که برای ارتقای شهر تهران تلاش می شود.

گلابچی با بیان اینکه به مشکلات اداری منطقه واقف هستم، ادامه داد: شهر تهران الگوی شهرهای ماست و پایتخت جهان اسلام عنوان غیر واقعی برای تهران نیست و باید به دنبال بهتر شدن فضای شهری در تهران باشیم. 

او با اشاره به سوابق فرهادی شهردار جدید منطقه شش گفت: آقای فرهادی شخصیت علمی و اجرایی و صداقت و سلامت دارد و به آینده منطقه امیدوار هستم. 

گلابچی با بیان اینکه آقای دهداری پور طی یک سال گذشته تلاش بسیاری در منطقه داشتند، گفت:در منطقه شش مراکزعلمی و دانشگاهی، اداری و اجرایی و وزارتخانه های بسیاری وجود دارد و به عنوان پایتخت پایتخت باید امیدوار باشیم که اینجا یک منطقه نمونه در تهران باشد. 

گلابچی در پایان بیان کرد: امکانات دانشگاه ها در کنار مدیریت شهری بوده تا به ارتقای هرچه بیشتر شهر کمک شود.

کساییان معاون منابع انسانی شهرداری منطقه نیز با اشاره به خدمات صورت گرفته در حوزه های مختلف فرهنگی و اجتماعی همچون ایجاد گذرگاه های فرهنگ و هنر در حوزه مدیریت قبلی، آرزوی موفقیت برای شهردار جدید منطقه کرد.

 

 شهردار منطقه شش: 

خدمت صادقانه، شفاف و مردم داری سرلوحه کار خواهدبود

تورج فرهادی شهردار جدید منطقه شش نیز در مراسم معارفه خود گفت:از زحمات بی شائبه دکتر دهداری پور تشکر و تقدیر داشته و ان شاء الله مردم در سمت های دیگر از خدمات ارزشمند ایشان بهره مند شوند. 

فرهادی با اشاره به جایگاه منطقه در چشم انداز طرح جامع تهران گفت: منطقه شش انعکاس دهنده تحولات سیاسی، تاریخی و فرهنگی است و جزیی کارآمد، پایدار و مدرن از محدوده مرکزی کلانشهر تهران با عملکرد متنوع در مقیاس ملی و فراملی است. 

او با بیان اینکه منطقه شش محل تمرکز فضاهای گروهی و نیمه گروهی است، ادامه داد: این منطقه جزیی کارآمد و پایدار در مدیریت بحران کلانشهر تهران شناخته می شود. 

شهردار منطقه شش با بیان اینکه منطقه مرکز آموزش و پژوهش و فعالیت های اقتصادی مهم است تصریح کرد:  برای این چشم اندازها در برنامه سوم برنامه های مشخصی تدوین شده و مصوبه شورای اسلامی شهر تهران هم وجود دارد  و ما مکلف و موظف هستیم  بر اساس برنامه های تدوین و تصویب شده شورا در قالب شعار «شهری برای همه» حرکت کنیم. 

فرهادی با بیان اینکه مردم داری و مردم محوری برای ما بسیار اهمیت دارد گفت: ما در هیچ جایگاهی حق نداریم مردم را ناامید کنیم، مردم به این نظام و سیستم دل بسته اند و ما وظیفه داریم برای بهبود شرایط تلاش کنیم.

شهردار منطقه شش اضافه کرد: فرصت های خدمت رسانی زودگذر است و تا زمانی که فرصت هست باید صادقانه و شفاف مسیر را ادامه بدهیم و به مردم خدمت کنیم  و این منطقه را به چشم اندازی که در طرح جامع برایش دیده شده، برسانیم.

 

رستمی، معاون امور مناطق شهرداری تهران: 

محله محوری بر مبنای نیاز محلات مورد توجه قرار دارد

شاپور رستمی معاون امور مناطق شهرداری تهران نیز در این مراسم با بیان اینکه هر دو بزرگوار از بدنه شهرداری هستند، گفت: شهرداری تهران تاثیر بسزایی در کل کشور دارد و باید به درستی ماموریت های خود را ایفا کند. 

او با بیان اینکه شهرداران نواحی نخستین خط ارتباطی شهرداری با مردم هستند گفت:  باید نیازهای شهروندان را به درستی شناخته و آن را مرتفع کنیم تا رضایت آن ها جلب شود.

او با بیان اینکه نیاز هر محله با محله دیگر متفاوت است گفت: باید متناسب با نیاز هر منطقه حرکت کرد و محله محوری بر مبنای نیاز خود محلات از برنامه های ماست.

او با بیان اینکه منطقه شش نقطه حساسی در تهران است ،گفت: دهداری پور از مدیران با سابقه بوده و تمام سعی و تلاش خود را برای مدیریت منطقه گذاشت و زحمات زیادی در بحث نگهداشت و اجرای پروژه های عمرانی، اجتماعی و بحث های درآمدی کشید. 

معاون امور مناطق شهرداری تهران ادامه داد: آقای فرهادی نیز از نیروهای با سابقه و با تجربه در حوزه عمرانی هستند و صداقت و سلامت در کار دارند.

رستمی با بیان اینکه در شهر قرار نیست تنها کار عمرانی کنیم و مسائل اجتماعی و ارتباط مردم برایمان مهم است، گفت: شان و منزلت و جایگاه مردم باید حفظ شود و ارتباط خوبی با مردم برقرار کنیم. 

او با اشاره به اینکه هم اکنون هزینه نگهداشت شهر بالاست گفت: می توان با فرهنگ سازی و جلب مشارکت مردم این هزینه ها را کاهش داد. 

معاون امور مناطق شهرداری تهران با بیان اینکه هم اکنون هفتاد درصد هزینه های شهر از حوزه شهرسازی تامین می شود گفت: باید به دنبال شیوه های نوین و خلاقانه جذب درآمد باشیم و اعتماد مردم و سرمایه گذار را جلب کنیم و این توان در منطقه شش به عنوان یک منطقه فرهنگی وجود دارد. 

رستمی در پایان ضمن تشکر از خدمات صورت گرفته در مدیریت قبلی گفت: زمان کوتاه است و باید از فرصت خدمت استفاده شود تا شعار تهران شهری برای همه تحقق یابد.