به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 7 ، عباس مافی با اعلام این مطلب گفت : در سال 97 پروژه آبرسانی آب خام در این منطقه به متراژ 6 هزار و 650 متر طول در خیابان های شهید بهشتی تا شهید صابونچی ، شهید آیت الله مدنی نبش شهید برزگران ، شهید اجاره دار روبروی بوستان شهدای ارتش ، مخزن شهید صیاد شیرازی به بوستان باران ، خیابان های بهار شمالی ، خرمشهر ، شهید ادیبی ، برادران شهید باقری شبستری ، شهید مقدم ، کلیم کاشانی ، شهید کشواد و ... اجرا شد

به گفته وی اجرای عملیات ترمیم و توسعه 14 هزار متر طول شبکه آبرسانی در سال 98 به منظور ارائه خدمات رسانی مطلوب تر به شهروندان در دستور کار معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه قرار دارد که در حال حاضر در مرحله برگزاری مناقصه بوده و در آینده نزدیک این پروژه در رأس فعالیت های منطقه قرار خواهد گرفت .

معاون شهردار منطقه 7 تاکید کرد : با توجه به اهمیت طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب های زیر زمینی بخصوص آب های زیر سطحی کشور و در راستای هوشمند سازی منابع آب چاه ها ، تعداد 5 عدد کنتور هوشمند آب الکترومغناطیس به منظور نظارت بر برداشت آب در سطح منطقه 7 نصب شد .

وی یادآور شد : این کنتورها علاوه بر اندازه گیری دقیق جریان آبهای سطحی و زیرزمینی قادر است تمامی رخدادها و اطلاعات مربوط به روند برداشت آب در طی دوره های زمانی مشخص شده را ثبت و ذخیره کند که با اجرای این طرح دبی آب اندازه گیری و تانکرهای آب به اندازه معین پر شده در نتیجه از هدر رفت آب به میزان چشم گیری جلوگیری می شود .

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه 7 با اشاره به اینکه از طریق این کنتورها میزان برداشت آب از طریق هر بهره بردار کنترل و مدیریت می شود ، افزود: هوشمند سازی مدیریت و نظارت بر آب مصرفی تمام بوستان ها ، مخازن فرعی ، علمک های آب تانکری و آبنما ها با نصب کنتورهای هوشمند الکترو مغناطیس به صورت قرائت از راه دور کنترل شده و در نهایت از طریق سیم کارت متصل به سرور ، میزان آب مصرفی مدیریت خواهد شد .

وی با تاکید بر اینکه کنتورهای هوشمند منطقه 7 بر چاه های سبلان ، سه راه آیت الله طالقانی ، علمک خیابانهای شهید علی اکبری ، جوان و نارون نصب شده است ، خاطرنشان کرد : حفاظت از سفره های زیر زمینی ، تعادل بخشی با هدف نظارت بر فرایند مصرف آب چاه های فضای سبز و صیانت از منابع آب های زیر زمینی تنها بخشی از اهداف اجرای این طرح در منطقه 7 بوده است .

مافی در پایان تاکید کرد : با توجه به بحران کم آبی یکی از اصلی ترین وظایف ما نگهداری منابع و حفظ ذخایر آبی برای آیندگان است ، از همین رو اجرای طرح هوشمندسازی چاه های منطقه را در دستور کار این منطقه قرار دادیم .