به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 11 ، نصراله آبادیان  با بیان این که حفظ و صیانت از میراث فرهنگی و آثار و ابنیه ارزشمند برای مدیریت شهری حائز اهمیت است؛ افزود: از آن جا که 4 کیلومتر از حصار ناصری و طهران قدیم در محله های مرکزی شهر تهران واقع شده است که میراث دار عمارت ها و ابنیه فاخر به جای مانده از تهران قدیم است و یادگار معماری و فرهنگ و آداب و رسوم مردم تهران در آن دوره است؛ این ابنیه در حال مرمت و احیاء هستند.

آبادیان با اشاره به این که در 2 سال گذشته با تسهیلگری شهرداری منطقه 11 و مشارکت مالکین 10 عمارت فاخر در این منطقه احیاء و دارای کاربری شده اند ؛ عنوان کرد: این خانه های قدیمی اکنون تبدیل به هتل ، کافه گالری و ... شده اند و امکان حضور علاقمندان در آن ها نیز فراهم است.

وی خاطر نشان کرد: خانه های احیاء شده در منطقه 11 شامل بوتیک هتل حنا ، خانه فاموری ، خانه زی ، کافه رستوران میعاد ، بوتیک هتل تاج ، کافه گالری ریرا و کافه کتاب دارالخلافه است که فردا 14 مهر به مناسبت روز تهران در آیین نکو داشتی به همین مناسبت از مالکین و احیاء کنندگان این خانه ها با حضور اعضای شورای اسلامی شهر تهران در خانه فاموری تجلیل خواهد شد.

خانه فاموری در خیابان جمهوری اسلامی نرسیده به خیابان حافظ بن بست گشتاسب واقع شده است.