به گزارش اکونا پرس،

 به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک سید حمید موسوی شهردار این منطقه در جمع کارشناسان و ناظرین فضای سبز نواحی ده گانه شمال تهران با بیان مطلب فوق اظهار داشت:  قوانین باید مشوق مالکین به نگهداشت درختان شود حال وقتی می بینند درخت برایشان سود نداشته و از حقوق مالکانه یشان محروم شده اند سعی در از بین بردن این درختان با بی توجهی می کنند حال آنکه ناظرین و کارشناسان می توانند با مداخله، گرفتن احکام قضایی، جایگزینی کاربری برای تولید ارزش و ثروت برابر قوانین برای آنها این سرمایه ها را حفظ کنند.

موسوی افزود: حفظ باغات، درختان و فضای سبز نیازمند رصد، آسیب شناسی و ارائه راه حل های سودمند در قالب سند توسعه فضاهای سبز و نقشه راه است.

شهردار منطقه یک تصریح کرد: کارشناسان و ناظرین فضای سبز باید از دانش ، اندوخته ها، تجربیات خود نقشه راه تبیین کنند تا بدانیم برای موفقیت بیشتر در حفظ و توسعه فضای سبز  چه اقدامات و راهکارهایی باید داشته باشیم .

وی گفت: امروزه فضای سبز برای منطقه یک ، یک اصل است ، وقتی شعار تغییر رویکرد سرمایه گذاری از بخش  مسکن به گردشگری را می دهیم ابزار این گردشگری، فضای سبز است حال چه در داخل باغ ها ی شخصی چه در بوستان ها و چه در معابر باشد.

موسوی تاکید کرد: حفظ وضع موجود وظیفه اصلی ماست ولی در کنار حفظ باید به گسترش و توسعه فضاهای سبز هم توجه کنیم و ناظرین در خط مقدم دفاع از صیانت و حفظ فضاهای سبز، باید با ارایه پیشنهادات کارشناسانه و راهکارهای مفید فرصت لازم را برای تغییر و اصلاح ضوابط و روش ها ایجاد نمایند تا بتوان سند توسعه فضای سبز را تدوین نمود.