به گزارش اکونا پرس،

مدیریت شهری نیز وظیفه دارد با توجه به نقاط قوت و ضعف موجود، تمام امکانات را بسیج کرده تا بهترین خدمات را به شهروندان عرضه کند. 

منطقه شش به عنوان منطقه مرکزی پایتخت به عنوان قلب فرهنگی پایتخت شناخته می شود. قلبی تپنده که به نوعی پایتخت پایتخت ایران بوده و در عرصه های مختلف به آحاد مختلفی از شهروندان و هموطنان با قومیت و دین های مختلف، خدمت رسانی می کند. 

پایتخت پایتخت بودن، به نوبه خود بیانگر مسئولیت های ویژه و چشمگیر این منطقه است. منطقه ای که بیشترین مراکز اداری، درمانی و آموزشی در آن مستقر بوده و بسیاری از اماکن فرهنگی همچون تئاترها و سینماهای قدیمی تهران و کافه موزه ها درآن فعالیت دارد. 

قلبی تپنده که نه تنها در حوزه های اجرایی فعال است بلکه جاذبه های تفریحی و گردشگری بسیاری برای شهرنشینان دارد. 

بوستان لاله، بوستان ساعی، بوستان هنرمندان و بسیاری از بوستان های دیگر که گذر هر تهرانی و مهمان تهرانی حتما به آن افتاده است. 

در واقع منطقه شش را می توان یک منطقه فراگیر از امکانات شهری دانست. امکاناتی که در کنار هم آمده تا به پویایی و زیباشدن زندگی شهروندان کمک کند.

 

روز تهران نیز چند سالی است بر سر زبان ها افتاده و همه در کنار هم آن را جشن می گیریم. اتفاق مبارکی که بیانگر عرق مدیریت شهری و شهروندان به شهرشان است اما شاید تنها حضور در جشن ها و موزه ها به تنهایی کافی نباشد و روز تهران را بهانه ای بدانیم تا بار دیگر بیندیشم این شهر و مدیران و شهروندانش چطور می توانند به رسیدن تهران به شهری پویا و زنده کمک کنند. 

بی شک ارتباط مستمر و دلی مدیریت شهری و شهروندان به پویایی هرچه زودتر شهر تهران کمک قابل توجهی خواهد داشت و لازمه آن گسترده کردن پل های ارتباطی است. 

سرای محلات، شورایاری ها، دیدارهای هفتگی با شهردار منطقه، وجود سیستم های پاسخگویی به شهروندان، سامانه های ۱۳۷ و ۱۸۸۸ از جمله راه هایی است که سبب می شود شهروندان خود را به مدیریت شهری نزدیک بدانند و درصدد کمک برآیند تا ساده ترین مشکلات در اسرع وقت مرتفع شود.

 

اینکه تهران را شهری برای همه بدانیم تنها در لفظ محقق نمی شود و باید همه ما دست در دست یکدیگر دهیم و دلمان برای شهرمان بتپد تا روزی نچندان دور تهران را هم آوازه شهرهای مدرن جهانی بدانیم. 

بار دیگر روز تهران بهانه ای شد تا زیبایی های این شهر را با هم مرور کنیم، نیازهایش همچون بهبود وضعیت نگهداشت، ارتقای سرانه های خدمت رسانی و بهبود کیفیت رسانی به شهروندان را زمزمه کنیم و تمام تلاشمان را بسیج کنیم تا تهران این پایتخت پر قدمت برای همیشه عزیز، پویا و استوار بماند و در راه رسیدن به چشم اندازهایش گام های استواری بردارد.