به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 15، وحیدرضا محمدی ،شهردار منطقه ضمن تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی به شهروندان گفت:3 موکب اصلی با مشارکت فرهنگسرای خاوران با ظرفیت پذیرایی 30هزار نفر در میدان خراسان، چهارراه تیر دوقلو و خیابان شوش شرقی ورودی خیابان مظاهری برپا خواهد شد.

به گفته وی، 2 موکب مردمی  نیز با مشارکت هیأت ها و افرادی که نذورات خود را در اختیار آنان قرار می دهند در خیابان فداییان اسلام پایین تر از مسجد مهدیه و تقاطع خیابان فداییان اسلام -کیانشهر میزبان جاماندگان مراسم اربعین حسینی می شود.

محمدی اضافه کرد: این موکب ها از ساعت 8 صبح همزمان با آغاز مراسم اربعین حسینی که از میدان امام حسین (ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار می شود؛ فعالیت کرده و تا ظهر روز اربعین به زائران و ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت (ع) خدمات ارائه می کند. 

شهردار منطقه به فعالیت های این موکب ها اشاره کرد و افزود: مداحی و سینه زنی توسط پیرغلامان محلی، استقرار پایگاه سلامت و انجام تست فشار خون و قند خون، پذیرایی از شهروندان، برپایی ایستگاه واکس زنی، ایستگاه دلنوشته روی پارچه، ختم قرآن و صلوات، ایستگاه عکس یادگاری، توزیع محصولات فرهنگی و اجرای گروه تعزیه از خدمات موکب ها به شهروندان و زائران حضرت عبدالعظیم(ع) خواهد بود.

در ادامه شهردار منطقه اقدامات حوزه خدمات شهری را برای آماده سازی مسیر راهپیمایی اربعین حسینی تشریح کرد و گفت: خیابان های شوش و فداییان اسلام در مرز مشترک منطقه ١٥ با مناطق ١٢ و ١٦ در مسیر پیاده روی جاماندگان کربلا قرار دارد که با هماهنگی مناطق همجوار، نیروهای خدمات شهری از ساعات آغازین مراسم جهت نگهداشت شهر در مسیر حضور خواهند داشت.

محمدی اضافه کرد: آنها در طول مسیر وظیفه رفت و روب و نگهداری از فضای سبز و نیز شستشوی جداره ها قبل از شروع و پس از پایان مراسم را به عهده خواهند داشت. ضمن آنکه محور یاد شده توسط زیباسازی آماده و تبلیغات مناسب در آن به نمایش درخواهد آمد.