به گزارش اکونا پرس،

به نقل ازروابط عمومی شهرداری منطقه 15، اکبر مختاری ، معاون اجتماعی فرهنگی منطقه با بیان این مطلب افزود: این سلسله از کارگاه ها به همت اداره بانوان از 17 شهریور با مشارکت سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران و در راستای افزایش آگاهی و مهارت بانوان در مواجه باخطر احتمالی آتش سوزی در خانه و آشپزخانه در محله های منطقه 15 در حال برگزاری است.

وی با تاکید بر اهمیت نقش بانوان در مدیریت بحران و کنترل حریق در ثانیه های ابتدای حادثه افزود: تاکنون این دوره آموزشی در نواحی، 3،2،1،8،5 برگزار و 200 بانو از آن بهره مند شدند.

مختاری با اشاره به اینکه این کارگاه ها یکشبه هر هفته برگزار می شود گفت: امروز در ناحیه 6 و 12 آبان در ناحیه 4 برپا می شود.

 معاون اجتماعی فرهنگی منطقه در ادامه به سرفصل های این دوره آموزشی اشاره کرد و گفت: واکنش در شرایط اضطراری، کنترل حریق، اصول و مبانی حریق در خانه، نحوه خاموش کننده های دستی و انتظار برای کمک از جمله این سرفصل هاست.

وی افزود: پرسشنامه ای به منظور سنجش میزان آگاهی شهروندان از اصول ایمنی در خانه و میزان یادگیری شرکت کننده ها پیش و پس از نشست آموزشی توسط حاضرین در دوره آموزشی تکمیل می شود.