به گزارش اکونا پرس،

 

به نقل  روابط عمومی شهرداری منطقه 9، سید علی مفاخریان شهردار منطقه9 ضمن تبریک هفته تربیت بدنی اذعان داشت: تقارن "دوشنبه های ورزشی" با هفته تربیت بدنی مجالی است تا با حضور شهروندان ورزشکار در ایستگاه های تندرستی و بوستان ها بتوان در راستای توسعه ورزش همگانی و سلامت جامعه قدم برداشت.

وی افزود: سه شنبه های بدون خودرو نیز از دیگر فعالیت های ورزشی اجتماع محور است که با هدف کاهش آلودگی هوا و سلامتی جامعه، با درایت مدیریت ارشد شهری هر سه شنبه در پایتخت برگزار می شود که می تواند زمینه روحیه نشاط و شادابی را در جامعه و خانواده ها ایجاد کرد.

شهردار منطقه9 روز تربیت بدنی را ریشه در تاریخ و مذهب ایران زمین عنوان کرد و بیان داشت: همواره در مذهب و تاریخمان به ورزش های همگانی از جمله سوار کاری، تیر اندازی و شنا توصیه شده است و این نشانگر روحیه ورزشی در میان ایرانیان عزیز و جامعه اسلامی می باشد.

مفاخریان به اجرای برنامه های متنوع ورزشی اجتماع محور در میدان آزادی اشاره و عنوان کرد: برج آزادی به عنوان نماد مدرنیته تهران، ظرفیت و پتانسیل های خوبی برای برگزاری برنامه های اجتماع محور شهروندی را دارد و می توان از این ظرفیت ها برای ترغیب شهروندان به ورزش های همگانی استفاده کرد.

شهردار منطقه9 در پایان ضمن تشکر از سازمان ورزش شهرداری تهران برای همکاری در اجرای پویش "دوشنبه های ورزشی" اظهار داشت: حضور ورزشکاران در این کمپین می تواند زمینه برقراری سلامت جامعه را بیش از پیش فراهم کند.

شایان ذکر است در پایان این مراسم از 4نفر از خانواده های معظم شهدای ورزشکار منطقه9 توسط مدیران شهری تقدیر به عمل آمد.