به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک سید حمید موسوی ،شهردار این منطقه، با اعلام خبر فوق اظهار کرد: مدیران خدمات شهری نواحی ، ناظرین، اکیپ های عملیاتی و لایروبی در بارش های اخیر به صورت آماده باش در معابر پر تردد و اصلی سطح منطقه حضور یافته و آبهای سطحی ناشی از بارش باران را هدایت نمودند.

وی افزود: طبق برنامه هفتگی ، نیروهای خدمات شهری و پیمانکاران مستقر در نواحی ده گانه منطقه یک به صورت روزانه و مستمر اقدام به لایروبی مسیل های شمال تهران می کنند که در طرح های ویژه ای نیز مسیل هایی چون جمشیدیه، دارآباد و... مورد لایروبی کامل قرار گرفت.

موسوی تصریح کرد: در این بارش ها برخی نقاط که امکان آبگرفتگی به دلیل عدم کشش انهار نسبت به حجم بارش ها وجود داشت بیش از 500 نیروی خدمات شهری به صورت شبانه روزی حضور داشته و  اقدام به ساماندهی و هدایت آبهای جاری و رفع نقاط آبگیر نمودند .

شهردار منطقه یک از شهروندان خواست با توجه به بارش های اخیر و امکان شسته شدن سنگ و شن از ارتفاعات، از توقف خودرو در مجاورت مکان های خطرساز خودداری کنند و از ریختن نخاله ها و ضایعات ساختمانی و زباله های خانگی در داخل رودها و کانال ها خودداری نموده که موجب گرفتگی جریان آب نشود .