به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه چهار، "حمیدرضا رشیدی فرخی" با اعلام این خبر گفت:  بر اساس قانون سد معابر عمومی، اشغال پیاده‌روها و استفاده غیرمجاز از آنها و میدان‌ها و پارک‌ها و باغ‌های عمومی برای کسب و یا سکنی و یا هر عنوان دیگری ممنوع بوده و شهرداری مکلف است از آن جلوگیری و در رفع موانع موجود و آزاد کردن معابر و اماکن مذکور اقدام کند.

وی ادامه داد: در این راستا شهرداری منطقه چهار به منظور رفاه حال شهروندان و بهبود سیمای شهر، خودروهای بلاصاحب، متوقف شده و با ظاهری نامناسب و نا ایمن را پس از چندین بار اخطاریه کتبی که بر روی شیشه این خودروها قرار خواهد گرفت، جمع آوری کرده و به پارکینگ انتقال خواهد داد.

معاون خدمات شهری منطقه چهار گفت: این خودروها با چهره‌ای خاک خورده و فوق العاده کثیف علاوه بر اشغال بخش قابل توجهی از سطوح شهری و پیاده روها، باعث ایجاد ترافیک و بی نظمی عبور و مرور شهری شده و نازیبایی چهره عمومی محلات را به بار آورده و روان فردی و اجتماعی مردم را آزار می‌دهند.

فرخی افزود: پارکینگ مذکور در محله حکیمیه خیابان مسعود بلوار باباییان است که خودروهای جمع آوری شده را درون خود  جای خواهد داد.

فرخی در پایان گفت: مرحله نخست این طرح از روز پنجشنبه نهم آبان ماه آغاز خواهد شد و در این راستا از شهروندان تقاضا می شود در صورت مشاهده چنین مواردی با سامانه 137 یا 1888 تماس گرفته و آدرس خودروهای رها شده را اعلام کنند.