به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 3، نحوه طراحی کفسازی پیاده رو‌ها از جمله مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر کیفیت تردد عابرین پیاده است، جنس مصالح استفاده شده و همچنین میزان شکستگی‌ها در کف پیاده‌رو می‌تواند عابر پیاده را نسبت به انجام فعالیت‌های جسمانی و پیاده‌روی ترغیب نماید. همچنین مصالح کفسازی مناسب باعث ایجاد احساس راحتی و آرامش در عابران پیاده خواهد شد. جنس کف و نوع کفپوش مسیرهای ارتباطی پیاده به‌دلیل تاثیری که در حرکات عابران به ویژه معلولان و نابینایان دارد، مورد توجه قرار گرفته است.

به‌طور کلی ساماندهی معابر پیاده علاوه بر در نظر گرفتن الزامات کلی حرکت عابران عادی باید بر اساس نیاز‌های عابرین نابینا، معلولین جسمی و حرکتی نیز انجام گیرد بر همین اساس مناسب سازی پیاده روی محور میرداماد با استفاده از کفپوش‌هایی با برجستگی‌های باریک و بلند (کفپوش شیاری و سکه ای) که به وسیله عصا قابل تشخیص است نیز برای کمک به نابینایان و افراد کم بینا در پیدا کردن مسیر پیاده‌رو اجرا شد.

این کفپوش‌ها در حقیقت راهنمای جهت یابی نابینایان در پیاده‌رو و  برای آگاه کردن افراد نابینا و کم‌بینا هنگام رسیدن به خیابان یا اختلاف سطح یا وجود مانع در طول مسیر از کفپوش‌هایی با برجستگی‌های کوچک دایره‌یی (کفپوش سکه‌ای) که زیر پا یا عصای نابینا احساس می‌شود، استفاده شده است.