به گزارش اکونا پرس،

هنوز گرگ و میش هوا پیداست؛ صدای قدم‌هایی به گوش می‌رسد که بی وقفه برای تحقق رویایش می‌دود، رویایی که از کودکی با تصویری از سکوی قهرمانی شکل گرفته است.

همیشه یک دنیا بهانه داریم که اول صبح برای ورزش کردن بیدار نشویم، اما این بهانه وقتی نمایان می‌شود که انگیزه و اراده ای در کار نباشد، آن هم انگیزه ای که از ابتدایی ترین روزهای کودکی در ذهن و روح آدمی نقش بسته باشد و با گذشت زمان در شمایل جوانی مصمم و پرشور ظاهر شود.

محسن اسماعیل بیگی جوان 28 ساله‌ای است که در حال حاضر در فروشگاه شهروند نبرد به عنوان مسئول اداری مشغول به کار است و از سال 86 ورزش حرفه ای را در رشته کاراته شروع کرد و اولین موفقیت خود را در سال 93 با کسب مقام قهرمانی کشور در وزن منفی 70 به دست آورد.

علاقه بی‌اندازه‌اش به ورزش رزمی کاراته، کار را به جایی رساند که بتواند در مدت کوتاهی به عنوان مربیگری دست پیدا کند و با انگیزه بیشتری به کار خود ادامه دهد، اما آسیب دیدگی جسمانی اتفاقی است که هر ورزشکاری در طول دوران ورزشی با آن مواجه می شود و محسن نیز از آن مبرا نبود.

در یکی از مسابقات ورزشی بود که دچار آسیب‌های شدیدی از ناحیه دنده و کشاله ران شد، به طوریکه تا مدت ها نتوانست به صورت جدی تمرین کند و از میادین مسابقه فاصله گرفت.

اما این پایان فعالیت ورزشی اسماعیل بیگی نبود، در یکی از روزهای سال 93 بود که او، از سوی محل کارش برای حضور در تیم قایقرانی شرکت شهروند دعوت شد.

روح بیقرار و ناآرام او که طی این مدت از ورزش به دور مانده بود، اینبار نیز خود را با چالش جدیدی روبرو کرد که در نهایت محسن را برآن داشت تا با رو آوردن به ورزش قایقرانی، توانایی های خود را در این رشته محک بزند.

تیم قایقرانی دراگون بوت با حضور جمعی از کارکنان شهروند از سال 93 در قالب تیم باشگاهی سکان شروع به کار کرد و در مدت کوتاهی با تمرین های مستمر توانست، آمادگی جسمانی مناسب را برای حضور در عرصه مسابقات ملی و بین المللی فراهم کند و دیری نپایید که موفقیت های پی در پی در این رشته به دیگر افتخارات ورزشی محسن اسماعیل بیگی افزوده شد.

حضور محسن در این تیم سرآغازی بود برای بازگشایی فصل جدیدی از زندگی ورزشی‌اش، به طوری که با پایان حضور تیم قایقرانی شهروند در رقابت‌ها، این بار خود او به شکل جدی این ورزش را ادامه دهد.

 

 

پیراهن تیم ملی قایقرانی بر قامت اسماعیل بیگی نشست

یکی از رویاهای محسن پوشیدن پیراهن تیم ملی قایقرانی و حضور در مسابقات جهانی رشته ورزشی مورد علاقه‌اش است و همین بود که باعث شد، او در مدت زمان کوتاهی و با تلاش و پشتکار زیاد، نه تنها افتخارات ملی زیادی را به دست آورد بلکه موفق به پوشیدن پیراهن تیم ملی قایقرانی کشورمان شد تا اینبار در عرصه جهانی نیز برای ایران افتخار آفرینی کند.

او می‌گوید: «بین بازیکنان مرسوم است در پایان هر بازی پیراهن های خود را به یادگار به همدیگر هدیه می‌دهند با این حال این پیراهن آنقدر برای محسن ارزشمند است که همیشه آن را برای خود محفوظ نگه داشته است چرا که با داشتن آن هر روز به یاد می آورد چه مرارت‌ها و دورانی را پشت سر گذاشته تا این پیراهن را بپوشد... ملی پوشان کشورمان می‌دانند تجربه این حس چقدر غرورآفرین و دلچسب است.»

 

آدم‌های با اعتماد به نفس قدم‌های تند و استواری برمی‌دارند

محسن امیدوار است بتواند روزی در مسابقات آسیایی قایقرانی با لباس تیم ملی ظاهر شود تا خود را با چالش جدیدی روبرو کند تا هم میزان توانایی‌اش را بسنجد و هم بتواند بار دیگر بر رویای کودکی خود یعنی رسیدن به سکوی قهرمانی جامه عمل بپوشاند.

اسماعیل بیگی اینبار مصمم‌تر از همیشه خود را برای حضور در مسابقات باشگاه‌های جهان آماده می‌کند که قرار است در سال 2020 در کشور فرانسه برگزار شود، بی‌شک حاصل سال‌ها اراده و تلاش بی‌وقفه او در تمام دوران ورزشی‌اش نتایج درخشانی را برای او به همراه خواهد داشت و خانواده بزرگ شهروند به خود می‌بالد که چنین نیروهای توانمند و افتخارآفرینی را در کنار خود دارد تا نظاره گر ایستادن او بر روی سکوهای قهرمانی در کشور و جهان باشد.

 

بخشی از افتخارات محسن اسماعیل بیگی در مسابقات قایقرانی

مدال نقره مسابقات کشوری قایقرانی در مسافت‌های 200 متر و 500 متر سال 2014

مدال نقره مسابقات کشوری قایقرانی در مسافت 500 متر سال 2015

مدال طلا مسابقات کشوری قایقرانی در مسافت 500 متر و مدال نقره در مسافت 200 متر سال 2017

کسب مقام پنجم در مسابقات قایقرانی کونمینگ چین در سال 2017

مدال نقره مسابقات بین المللی گرجستان در مسافت 200 متر سال 2018

کسب مقام چهارم در دوره برگشت لیگ سال 2018