به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 15، محمدی شهردا منطقه در این مراسم  طی سخنانی ضمن تشکر و قدردانی از اداره آموزش و پرورش منطقه، کادر آموزشی و دانش آموزان فعال در این زمینه گفت: جمع آوری زباله همواره یکی از موضوعات مهم مدیریت شهری و نحوه جمع آوری آن یکی از چالش های همیشگی این حوزه بوده است.

وی با تأکید بر اهمیت مشارکت شهروندان در اجرای تمامی برنامه های اداره شهر در شهرداری تهران، خواستار تداوم چنین برنامه هایی به منظور داشتن شهری ایده آل برای همه شد.

حسینی،رییس آموزش و پرورش نیز با قدردانی از شهردار منطقه در اجرای این برنامه با اشاره به ساحت های 6 گانه تربیتی که در سند تحول آموزش و پرورش تعبیه شده است، افزود: انجام چنین اقداماتی که به فرهنگ سازی در زمینه حفاظت از محیط زیست منجر می شود، همواره مورد حمایت آموزش و پرورش است. 

وی با یادآوری جمع آوری بیش از 10 تن زباله توسط شهرداری تهران از کانال های آب طی بارندگی های 2 هفته اخیر این شهر گفت: جمع آوری زباله همواره از چالش های شهرهای بزرگ به شمار می رود و به همین دلیل مشارکت حداکثری شهروندان در این زمینه ضروری به نظر می رسد.

در پایان نیز محمدی و حسینی از دانش آموزی که بیشترین مشارکت را در جمع آوری زباله خشک داشت، با اهدای هدیه تقدیر و به 5 نفر از مشارکت کنندگان فعال دانش آموزی نیز جوایزی اهدا شد.

بر اساس این گزارش؛  در ابتدای صبح نیز دانش آموزان مدرسه ابتدایی زمزم به همراه اولیای خود، کیسه های آبی حاوی پسماندهای خشک جمع آوری شده از منازلشان را به مدرسه آوردند که این کیسه ها پس از تجمیع در حیاط مدرسه، تحویل خودروهای حمل بازیافت شهرداری منطقه شدند.

این گزارش حاکی است؛ این طرح با هدف مشارکت حداکثری شهروندان به حمایت شهرداری ناحیه یک منطقه 15، در مدارس ابتدایی آغاز شده است و تا مشارکت کامل 30 مدرسه ابتدایی این ناحیه ادامه دارد. در اجرای این طرح هر هفته یک مدرسه از هر محله در دستور کار اجرای این برنامه قرار می گیرد و تاکنون در 6 مدرسه ابتدایی ناحیه یک به اجرا درآمده است.

شایان ذکر است؛ ، نخستین جشن بزرگ کاغذ امروز با حضور محمدی شهردار منطقه، حسینی رئیس آموزش و پرورش منطقه، کریمی پور معاون خدمات شهری و محیط زیست، استرابی شهردار ناحیه یک، عبدالحسینی مدیر اداره پسماند، کاظمی ناظر سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، مدیر و کادر آموزشی دبستان دخترانه زمزم و دانش آموزان مدرسه زمزم برگزار شد.