به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 2، رسول کشت پور شهردار منطقه با بیان این مطلب گفت: با نگاهی به نحوه اداره امور مربوط به مجتمع های مسکونی و مشارکت ساکنین این مجتمع ها در پرداخت به موقع شارژ، استفاده درست از آسانسور ، حفظ و نگهداری از مبلمان، فضای سبز و سایر قسمتهای عمومی و رعایت حقوق همسایگان و... این سوال پیش می آید که چرا میزان مشارکت شهروندان در اداره امور مجتمع های مسکونی خود بیشتر از مشارکتشان در اداره امور شهر است؟

شهردار منطقه 2 با تاکید بر اهمیت اشاعه فرهنگ مشارکت عمومی در بین شهروندان اظهار کرد: شهروندان با مشارکت در اداره امور شهر می توانند نقش بسزایی در بهبود کیفیت زندگی خود داشته باشند که این مهم با آموزش و فرهنگ سازی از کودکی و در مدارس باید شروع شود تا به تمامی مردم جامعه تسری یابد.

وی افزود: برای رسیدن به سطح مطلوب و دلخواه شهروندان در اداره امور شهر و باتوجه به اجرای بیست و یکمین دوره از طرح شهردار مدرسه باید با استفاده از نتایج بدست آمده از دوره های قبل  برای آینده هدف گذاری کرد و برای نهادینه کردن مشارکت مردم در مدیریت شهر به مقوله آموزش دانش آموزان در مدارس  اهمیت ویژه ای داد.

شهردار منطقه 2 با بیان اینکه مسئله آموزش شهروندی سرلوحه فعالیت های این منطقه قراردارد افزود: مدیریت شهری منطقه با برنامه ریزی در خصوص آموزش موضوعات مختلف شهری مانند انضباط ترافیکی، مدیریت پسماند، اخلاق شهروندی به دانش آموزان و شهروندان سعی در فرهنگ سازی و ارتقاء کیفیت زیست شهری دارد.

هوشنگ میرشفیعی رئیس آموزش و پرورش منطقه نیز از دغدغه دانش آموزان برای شرکت در فعالیت های مربوط به اداره امور شهر به عنوان رویکردی اجتناب ناپذیر در مدارس مجری طرح سخن گفت و افزود: نظام آموزشی در مدارس همچون گذشته سعی بر این دارد تا با آموزش تفکر درست نسبت به مسائل و مشکلات شهری به دانش آموزان و ارائه راهکارهای کاربردی یاری گر مدیریت شهری در رفع معضلات باشد.

گفتنی است در بیست و یکمین دوره از انتخابات شهردار مدرسه که با حضور هوشنگ میرشفیعی رئیس آموزش و پرورش منطقه 2، ابوالفضل غلامی مدیر کل دفتر مالی و اداری معاونت فنی و عمرانی، سهیل سلیمیان معاون اداره کل آموزش های شهروندی ، مجید شمسه معاون اداره کل مطالعات معاونت امور اجتماعی و فرهنگی، رسول کشت پور شهردار منطقه2 ، یوسف مزارعی معاون امور اجتماعی و فرهنگی، شهرداران نواحی 9 گانه و مشاوران نوجوان معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و شهردار منطقه در حوزه دانش آموزی در دبیرستان متوسطه دخترانه راهیان فضیلت منطقه 2 برگزار شد، مشاوران نوجوان مدیران ارشد شهرداری به بیان تجربیات خود از تاثیر طرح شهردار مدرسه در تغییر نگرش و اهدافشان پرداختند و با هدف الگو قرار گرفتن برای دانش آموزان کاندید مدرسه به عنوان دانش آموزان برگزیده این طرح معرفی شدند.

8d61dae5-a054-4d2f-ad7c-da71d67ad310

4e999d7a-5f77-4470-a84c-a912a452883d

bb3ce8c0-c11d-458b-b5f8-1f1b3299f361