به گزارش اکونا پرس،

محمد جواد رشیدی  با اشاره به اهمیت و ضرورت گسترش فرهنگ کتابخوانی در میان شهروندان اظهار داشت: همزمان با فرارسیدن هفته ملی کتاب و رسالت خطیر معاونت امور اجتماعی وفرهنگی در راستای اشاعه فرهنگ و ارتقاء سطح بینش و آگاهی عموم شهروندان ، امسال نیز این معاونت  با اجرای ویژه برنامه های مختص هفته کتاب در سطح محلات و اماکن پرتردد شهر ، میزبان شهروندان است.

محمد جواد رشیدی در تشریح برنامه های هفته کتاب تصریح کرد :در این راستا با همکاری  سازمان اسناد وکتابخانه ملی و مشارکت معاونت های حمل و نقل ترافیک ،خدمات شهری و محیط زیست،شرکت اتوبوس رانی و اداره زیباسازی؛ بیش از 3000 عنوان کتاب با رویکرد ترغیب شهروندان به کتابخوانی ، تهیه شده است که در قالب اتوبوس سیار و مزین شده، جهت تبادل و هدیه کتاب به شهروندان از 24 آبانماه  در سطح مدارس، میادین، محلات، اماکن پرتردد و.. مستقر است.

وی هم چنین با اشاره به  موقعیت این منطقه ازلحاظ استقرار صنف کتاب فروشی ها،تصریح کرد: همزمان با هفته کتاب ضمن بازدید از راسته کتاب فروشی ها با حضور مدیران معاونت امور  اجتماعی، از انتشارات و ناشرین موفق در حوزه کودک و نوجوان نیزتجلیل می شود.

رشیدی در ادامه افزود: برپایی 5  نمایشگاه دائمی در ساختمان های مرکزی منطقه و نواحی ، اعزام شهروندان منطقه به کتابخانه دکتر آشنایی آشتیانی ، برپایی نمایشگاه کتاب در سرای محلات اسکندری ، قلمستان و فروزش،تجلیل از کتابدارانو اعضاء فعال کتابخانه مدارس  علی بن موسی الرضا ، دانش بخش ، حدید ، ولایت فقیه و کوثر،  تقدیر از خیرین  و اهدا کنندگان کتاب در سرای محلات اسکندری و سلامت ، معرفی بهترین کتاب های سال به شهروندان در سرای محلات، برگزاری مسابقات کتابخوانی در سرای محلات ومدارس  و.. از دیگر برنامه های این معاونت در هفته کتاب و کتاب خوانی است که تا پایان آبان ماه ادامه دارد.

7108666b-21d3-4fc5-85e1-0a6d5e9d849c