به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 2، رسول کشت پوردر این مراسم  با اشاره بر اینکه  رویداد کتابخانه همسایگی، حرکتی فرهنگی است که امید می رود با کمک ساکنین و شهرداری درسایر برج ها تداوم یابد گفت: این کتابخانه با  300 جلد کتاب ، فعالیت خود را آغاز کرده  و انتظار امی رود  که ساکنین این مجموعه همزمان با اهدای کتاب از این فرصت ایجاد شده برای تبادل کتاب و ترویج فرهنگ مطالعه در این محیط استقبال کنند.

وی 19  کتابخانه موجود در سرای محلات و 13 کتابخانه در اختیار سازمان فرهنگی و هنری و35 کتابفروشی از ظرفیت های فرهنگی منطقه برشمردو گفت: امید می رود با اجرای این طرح  و مشارکت شهروندان ،تا پایان سال بیش از 50 درصد مجتمع های مسکونی منطقه 2 دارای کتابخانه همسایگی شوند .

ناهید خدا کرمی، عضو شورای شهر تهران نیز دراین مراسم گفت: طرح کتابخانه همسایگی ،اقدام فرهنگی  ارزشمندی است که علاوه بر ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه ،می تواند احساس تعلق شهروندان به شهر و محله زندگی خود را افزایش بدهد.

وی افزود: در این حرکت فرهنگی ، با مراجعه شهروندان به کتابخانه، همزمان با ایجاد فرصت مطالعه ،بستر تعامل و گفتگو بین آنها نیز فراهم می شود .

خداکرمی با تاکید بر ویژگی های توسعه دانش از طریق مطالعه کتاب ابراز امیدواری کرد که تلاش ایجاد شده باعث افزایش نشاط و پویایی در میان نخبگان و شهروندان شده و باعث تقویت فرهنگ مطالعه هوشمند در جامعه شود .

ابوالفضل رفیع، مدیرکل فرهنگی شهردرای تهران، دراین مراسم طرح کتابخانه همسایگی را از برنامه های فرهنگی مدیریت شهری در ترویج مطالعه و کتابخوانی برشمردو گفت:تسهیل در دسترسی شهروندان به کتاب و تقویت مشارکت آنها در توسعه فرهنگی از جمله اهداف اجرای این طرح است.

وی با تاکید براینکه توسعه فرهنگی بدون مشارکت شهروندان به نتیجه مطلوب نمی رسد،گفت: کتابخانه همسایگی  یک حرکت فرهنگی است که می تواند  بستری برای تقویت  فرهنگ شهروندی در حوزه محیط زیست ، تفکیک پسماندو...را فراهم کند.

محمد علی کشاورز ، بازیگر پیشکسوت تئاتر و سینما نیز دراین مراسم با بیان این نکته کتاب و کتاب خوانی عامل مهمی در پیشرفت جامعه است گفت : وظیفه همه مردم ایران بالاخص جوانان و به ویژه مدیران جوان که امروز در مدیریت شهری و دیگر بخش ها فعالیت می نمایند ، خدمت به ایران و مردم این کشور با توسعه دانش است . محمدعلی کشاورز افزود : ایجاد و گسترش چنین کتابخانه هایی در سطح شهر مردم را با این محصول فرهنگی مانوس تر می کند به نحویکه باعث می شود شهروندان بخشی از لحظات خود را در طول روز در مجتمع های بزرگ مسکونی کنار هم به اشتراک دانش ایجاد شده از کتاب بگذرانند و این رویکرد امروز باعث خوشحالی و مسرت فراوان برای بنده و جامعه هنری است. 

این استاد پیشکسوت سینما و تلویزیون  در پایان از تلاش مدیریت شهری در اجرای این اقدام فرهنگی  قدردانی و به رسم یادبود یکی از کتبی که در خصوص آثار هنری ایشان منتشر شده بود را به کتابخانه همسایگی اهدا کرد .

9a954240-28e1-44d3-ae3f-c676b80a5517