به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شرکت فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش، همزمان با ششمین سالگرد افتتاح فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش، قائم مقام مدیرعامل این شرکت و مدیرعامل فروشگاه اینترنتی اکالا با حضور در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به فعالیتها و برنامه های آتی، به سوالات اصحاب رسانه پاسخ دادند.

در این نشست، حسین صبوری قائم مقام مدیرعامل افق کوروش ضمن اعلام آنکه هم اکنون تعداد شعب افق کوروش به 1773 شعبه رسیده است، گفت: هم اکنون افق کوروش به عنوان بزرگترین فروشگاه زنجیره ای کشور به لحاظ تعداد شعب و سهم بازار فعالیت می کند و بالاترین میزان تخفیفات در بازار را ارائه می دهد.

صبوری ادامه داد: در حال حاضر بطور میانگین حدود 18 درصد تخفیفات به مشتریان ارائه شده و طبق برآوردهای صورت گرفته در سال جاری حدود 2 هزار میلیارد تومان تخفیفات به مردم عرضه می گردد.

قائم مقام مدیرعامل شرکت فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش ضمن معرفی افق کوروش به عنوان یکی از بزرگترین فرانچایزدهندگان کشور، گفت: در حال حاضر تعداد 665 شعبه فرانچایز در سطح کشور با مشارکت افراد علاقمند به صنعت فروشگاه های زنجیره ای فعال هستند.

وی رشد سهام افق کوروش را در شرایطی که کمتر از یک سال از فعالیت این شرکت در بازار سرمایه به عنوان اولین فروشگاه زنجیره ای می گذرد قابل توجه دانست و اعلام کرد که 250 درصد رشد برای سهامداران رقم خورده است.

صبوری شروع به فعالیت افق کوروش را در شکل گیری این صنعت در کشور اثرگذار عنوان کرد و اظهار داشت: اگر چه در چند دهه گذشته فروشگاه های زنجیره ای در ایران کار خود را آغاز کردند اما واقعیت این بود که نمی توانستیم نام یک صنعت را به آن ها اطلاق کنیم، در حال حاضر خوشبختانه این صنعت در اقتصاد ما شکل گرفته و آنچه که بسیار مهم است تأثیری است که این صنعت به واسطه ایجاد ارزش افزوده در اقتصاد ایران دارد.

وی ادامه داد: فروشگاه های زنجیره ای با حذف واسطه ها می توانند آن بخشی از درآمد را که به تعداد افراد کمی تعلق می گرفت، به مصرف کنندگان برگردانند و طبیعتا وقتی این اتفاق می افتد سهم تولیدکننده نیز از GDP افزایش پیدا می کند.

قائم مقام مدیر عامل شرکت فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش در رابطه با افزایش توان خرید خانوار و تأثیر آن بر تقویت واحدهای تولیدی بیان داشت: برای درک بهتر تأثیر صنعت خرده فروشی در اقتصاد ایران می توان به این مثال اشاره کرد که وقتی خانوار با بودجه ای مشخص می تواند 10 واحد کالا تهیه کند، اگر مکانیزمی ایجاد کنیم که با همان بودجه محدود بتواند 12 واحد کالا تأمین کند، آن 2 واحد تقاضای بیشتر وارد تولید می شود و این به معنای ایجاد اشتغال بیشتر است.

صبوری اظهار داشت:  توسعه فروشگاه های زنجیره ای نه تنها بطور مستقیم اشتغالزایی می کنند، بلکه از سوی دیگر اشتغال غیر مستقیم ایجاد می کنند و مجموع آن ایجاد اشتغال بیشتر در کشور را حاصل می شود.

قائم مقام مدیرعامل افق کوروش توزیع درآمد و ایجاد عدالت اجتماعی را از دیگر مزیت های فروشگاه های زنجیره ای دانست که به واسطه آن ها می توان بخشی از درآمد را که پیش از این در اختیار تعداد محدودی از مردم بوده، به تخفیفات تبدیل و به حجم زیادی از مصرف کنندگان ارائه دهیم.

وی همچنین عنوان کرد: از 6 سال گذشته با ورود افق کوروش و دیگر همکاران ما در صنعت خرده فروشی، این صنعت به شدت توسعه پیدا کرده و سایر شرکت ها نیز در این صنعت رشد های بسیار خوبی داشتند؛ با توجه به شرایطی که در بازار وجود دارد احساس می کنیم این رشد کماکان ادامه خواهد داشت، نه تنها توسط افق کوروش بلکه توسط دیگر شرکت های فعال در این حوزه، امیدواریم به نقطه ای دست پیدا کنیم که بتوانیم نقش موثری را در این صنعت ایفا کنیم.

صبوری در خصوص حضور فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش در سایر کشورها عنوان کرد: مسیری را در افق کوروش طی خواهیم کرد که فروشگاه های زنجیره ای بزرگ دنیا این مسیر را طی کرده اند، فعالیت های این شرکت ها محدود به یک کشور نبوده بلکه بخش عمده فعالیت هایشان در کشور هایی غیر از کشور مادر است، طبیعتا در افق کوروش به این موضوع فکر می کنیم اما با توجه به شرایطی موجود در سال جاری برنامه مشخصی برای ورود به کشورهای خارجی نداریم اما مطالعات افق کوروش برای حضور در کشورهای منطقه بشکل مستمر ادامه دارد.

وی همچنین دررابطه با افزایش سرمایه افق کوروش اعلام کرد: مطابق برنامه افزایش سرمایه اعلام شده، سرمایه شرکت از 100 میلیارد تومان به 300 میلیارد تومان افزایش پیدا خواهد کرد.

صبوری همچنین به توسعه فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش فراتر از برنامه های اعلام شده اشاره کرد و گفت: پیش بینی می کنیم تا پایان سال جاری به افتتاح 2 هزار شعبه در سراسر کشور دست پیدا کنیم.

قائم مقام مدیرعامل افق کوروش همچنین درخصوص مسئولیت های اجتماعی این شرکت اظهار داشت: برنامه های مشخصی در این زمینه در افق کوروش وجود دارد و تا کنون فعالیت های گسترده ای داشته ایم و علاوه بر آن تخفیفات ارائه شده به مشتریان که موجب افزایش قدرت خرید آن ها شده مهم ترین گام در حوزه مسئولیت های اجتماعی بوده است.

کاظم کلب خانی مدیرعامل فروشگاه اینترنتی اکالا در این نشست ضمن اشاره به دو سالگی این سوپرمارکت آنلاین عنوان کرد: اکالا هفته گذشته دو سالگی خود را پشت سر گذاشت و در حال حاضر تهران، کرج و مشهد سرویس دهی صورت می گیرد و تا پایان آذر شهرهای کرمان، قم و سمنان نیز به این زنجیره افزوده می شوند.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر تنوع کالایی فروشگاه اینترنتی اکالا از 5500 قلم فراتر رفته و تلاش کردیم تخفیفات افق کوروش را در همان قالب و در همان چارچوب ادامه دهیم.

کلب خانی اُکالا را بازوی اینترنتی فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش دانست و گفت: افق کوروش به تمامی سلایق مشتریان خود احترام می گذارد و در همه لایه ها به دنبال سرویس دهی است و از همین روی با راه اندازی فروشگاه اینترنتی اکالا برای آن بخش از مشتریانی که به هر دلیلی امکان حضور در فروشگاه های زنجیره ای را ندارند، بستر را فراهم کرد که بتوانیم خدمات مطلوبی را ارائه دهیم.

وی در خصوص ادامه فعالیت این سوپرمارکت آنلاین در ایام قطعی اینترنت بیان کرد: از همان روز اول با تدابیری که اندیشیده شد سرویس دهی به مشتریان ادامه داشت و حتی یک لحظه هم فعالیت خود را متوقف نکردیم و در حال حاضر نیز برای رفاه حال مشتریان حمل سفارشات بطور رایگان انجام می شود و امیدواریم بتوانیم در ادامه نیز سفارشات را بصورت رایگان بدست مشتریان برسانیم.

مدیرعامل اکالا به تشریح برنامه آینده این شرکت پرداخت و گفت: تا یک ماه آینده سفارشات بصورت شبانه روزی در شهر تهران و در مرحله بعد در شهرهای دیگر ثبت و ارسال می شوند.

کلب‌خانی همچنین به مزایای بخش "معرفی سرویس به دوستان" اشاره کرد و گفت: برای افرادی که بتوانند سرویس اکالا را به دوستان خود معرفی کنند و همچنین برای افرادی که برای اولین بار از این خدمات استفاده می کنند تسهیلات خوبی را در نظر گرفته است.